Gå til innhold

Nervøs før fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle spør om jeg ikke er nervøs for fødselen!? Men det er jeg ikke, eneste jeg kvir meg til, og det får jeg helt noia for er å dele rom med fire fremmede nybakte mødre der oppe!!! Er det kun meg? Jeg har ett stort behov for privatliv i blandt, og jeg kan tenke meg at å dele rom etter en fødsel vil være utrolig stressende for meg!!! Noen som har hatt det likt og tok de noen hensyn til det på sykehuset? (ex Haukeland der jeg skal føde!?) Hilsen meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :-) kan bare snakke for meg selv...men mine erfaringer er at det kommer helt an på HVEM du må dele rom med,,,,, under første fødselen min,dvs dagene etterpå, delte jeg rom med en 17 åring som låg å ropa AU AU AU hver jævla natt,,,,,,ble gæærn omtrent,,,,, andre gangen delte jeg rom med ei voksen oppegående dame,,,og DET var kun en hyggelig opplevelse :-) om du får ligge på enerom avhenger vel om det er mange som skal føde i det tidsrommet du skal,,,,,,,, kryss fingre :-)

Skrevet

kommer an på kapasitet på sengeplassene. jeg hadde først familierom en natt, og så reiste jeg hjem da jeg syntes det ble det beste alternativet. ble innlagt igjen da babyen hadde gulsott og da var jeg på 2 mannsrom, men var ingen andre jeg delte med mens jeg var inne. dette var på barsel på haukeland

Skrevet

Hei hei

Du har jo litt alternativer på Haukeland.

1)føde på storken. For deretter å flytte inn på et familierom (enerom) sammen med din mann!!!!Så kan han bo der meg deg og den lille til dåkke ska reise hjem.

2) føde på storken, eller føden og flytte bort på sykehotellet etterpå sammen med din mann på enerom.

Hermå man klare seg litt merpå egenhånd.De har så klart jordmødre, sykpleiere osv der,men mann må gjerne ventelenger på hjelp pga d bor en delpasienter der.

3) Føde på føden, men av spesielle årsaker få et enerom på etterpå der mannen din også kan være.

disse rommene er forbeholdt de med spesielle behov, som feks har gjenomgått en hard fødsel og trenger hjelp osv.

Du kan og være så heldig at d ikkje e så stor pågang der når du føder og derfor slipper dele rom med 4 stykker.

Må si t slutt at når eg fødte snuppa valgte vi alternativ 1. D va helt supert, angrer ikkje et sekund og kommer t å gjøre d igjen om eg får muligheten!=)

Der kan også snuppa på 2år bo med oss om vi vil etter at småen e født.

Skrevet

Har faktisk tenkt en del på dette selv. Jeg gruer meg også til å dele rom med fremmede. Vet ikke om alle får besøk på det rommet vi bor på? Det gruer jeg meg ihvertfall til. Hvor lenge er man på sykehuset? Jeg klarer ikke slappe av og sove i samme rom som folk jeg ikke kjenner, men jeg er kanskje utslitt etter fødsel og ser annerledes på det.

Prøver å tenke positivt. Kanskje jeg får en god venninne i en av de som ligger på rommet. Tror jeg skal ta opp disse bekymringene med jordmoren jeg skal gå til.

Skrevet

Blir det for ille får man vel bare ta er "mette-marit" og reise hjem etter fødselen??? Det tenker jeg som en løsning. Har erfaring fra både pasienthotell og familierom fra tidligere, og pasienthotellet var midt i blinken for meg! Denne gangen har vi 2 barn hjemme som venter, så jeg er usikker på om vi får ordnet det slik at pappa kan overm´natte på sykehuset. Om han ikke kan det får man flersengsrom der jeg skal føde. Føder jeg tidlig på morgenen og alt er bra er det mulig at jeg bare reiser hjem før kvelden. Sist lå jeg der et døgn. Blir jo bare tullete å ligge der hvis man blir mer sliten enn å være hjemme...

Skrevet

Hjelper godt å se at det er mange alternativer:) Så tusen takk for flotte svar:D Jeg får også ta det opp med jordmor når jeg skal til henne, og krysse fingrene for at det ikke blir så stor pågang... Takk takk..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...