Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Har spist folat 0,4mg fra 1.oktober. Spiste noe før dette også, men ikke jenvlig. Har hørt forskjellig, alt fra 1-3 mnd før, og gjennom hele 1.trimester. Tenke å begynne å prøve i midten av november. Det burde vel holde. Men hvor mye Omega-3 skal man ta? Har vel tatt 1-2gram jeg nå, mye fordi jeg sjelden eller aldri spiser fisk. Hvis jeg begynner på vitaminet GRAVID når jeg blir gravid, hvor mye Omega-3 skal jeg da ta? Bør jeg vente med disse vitaminene til testen viser pos? Blir jo dyrt å spise disse i mnd hvis det tar sin tid dette Altså: holder det med folat 1 mnd før? Og hvor lenge skal man ta det i svangerskapet?
Babyønske �� Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Fikk litt pisk her før i dag når jeg svarte på noe ang folat, så tør ikke svare deg så mye. (Du kan evt finne innlegget, det ligger sikkert litt lenger nede) Men har en link du kan lese : http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322959 eller bare søk på folat i google. Bår det gjelder omega 3 høres det ut som at du ta nok, tror max dose er 3 gram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå