Gå til innhold

Tror naboen kaster posten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier halvparten av et hus, og det skjer stadig at jeg får post som er til folk som har leid her tidligere, eller til noen av naboene. I den andre delen av huset leier et par på min alder. En dag jeg hadde fått post med noen andres navn på, spurte jeg henne om det var navnet på noen av naboene i de andre husene, eller om det var noen som hadde bodd her før meg. Hun sa at det var en som hadde leid her tidligere, og at det bare var å kaste brevet (!). Det gjorde jeg selvsagt ikke, jeg tar all feilsendt post med til postkontoret og forklarer situasjonen.

Nå har jeg fått inkassokrav, på en regning jeg aldri har sett. Jeg må innrømme at jeg mistenker naboene for å ha fått den i sin postkasse, og ikke giddet å gi det til meg. De er, stygt å si, "typen" til å gjøre det- i tillegg til at hun faktisk sa det hun sa.

Dette er jo ganske alvorlig, jeg blir jo nødt til å ta det opp med dem. Men hva skal jeg si? "Unnskyld, men har du kastet posten min?"???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo helt vilt ut! Hvis de faktisk gjør det, så er det straffbart. Men tror ikke du har noe annet valg enn å spørre dem rett ut. Du får prøve å gjøre det på en fin måte. Spør om de har fått noe av din post, ikke si noe om at du tror de har kastet den. Kanskje de gir deg den neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...