Gå til innhold

Skal jeg "gidde" å søke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 17. uke nå, og vært jobbsøker siden i fjor.

Har 40% stilling nå, samt at jeg er tilkallingsvikar.

MEN, nå er det selvsagt utlyst tre 100% stillinger som fagarbeider, som jeg gjeeerne kunne tenkt meg!

Stillingen vil bli ledig fra medio november står det.

Er det noe "vits" i å søke, når jeg skal ut i permisjon i mars?

Har sambo krav på 50% av permisjonen, som vi kanskje kunne gjort, OM jeg hadde fått denne jobben?

Og skal jeg skrive noe om at jeg er gravid i søknaden da?

Og heller skrive at jeg er villig til å ta bare 50% permisjon..

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt skal du søke! Og de har ingenting med at du er gravid, så det trener du ikke skrive!

Skrevet

Neida, det er sant det, men føler litt at jeg "lurer" de ved å IKKE skrive noe om det.

Iogmed at jeg er såpass langt på vei!

Hmm.. Kan jo bare skrive en søknad, skader jo ikke! =P

Skrevet

Du kan jo nevne det på intervjuet da, det skal jo ikke ha noe å si uansett! Lykke til:)

Skrevet

Takk for det! :o)

Men du vet ikke om sambo har krav på 50% av permisjonen?

Skrevet

dere kan vel dele permisjonen akkurat som dere vil?

Skrevet

Det er bare å dele permen. Så lenge du har tjent min 1G 6 av dei siste 10mnd før du går ut i permisjon så har far krav på foreldrepenger han også. Og da kan han ta så mykje han vil, nesten..... det er 9 uker som er dine og ingen andre sine.

Eg hadde søkt eg og ikkje sagt noko hvis dei ikkje spurte. Spør dei ikkje så er det ikkje noko å fortelle heller. Det er som dei andre har sagt at det ikkje har noko å gjera men det kan vera litt vannskelig å "ta" dei hvis du ikkje får jobben men ein anna fagarbeider. Kan hende dei syns noko andre passar bedre inn med samma kvaifikasjoner som det du har. Men at dei ser at her er det nokon som kjem til å gå ut i perm snart så da trenger me ein vikar der og da er det kanskje like greit å ansette noko som ikkje er gravide enda. Er ikkje lett å gjera noko med det. Så eg hadde søkt og ikkje sagt noko med mindre dei hadde spurt!!!

Lykke til!! både med jobbsøking og fødsel

Skrevet

Søk i veg!

Og sambo har rett på hele permisjonen bortsett fra de 6 første ukene om dere vil...

Lykke til som jobbsøker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...