Gå til innhold

Herregud.. Var hos tannlegen i dag og det verste var..

Anbefalte innlegg

Skrevet

regninga! De har drevet og eksperimentert med ei tann som jeg har hatt vondt i, og da den hadde kosta meg vel 3000 kr ble det bestemt at den skulle rotfylles. Rotfyllinga kosta meg 5500 kr og så ble det bestemt at jeg må ha krone på tanna også - og det koster ikke mindre enn 4500 kr!!! Det betyr da at hele den jævla tanna koster meg 13 000 kr!!! Hadde jeg visst dette hadde jeg jommen meg trekt den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri trekk tenner uten å erstatte dem med "nye". Dersom du mangler tenner, forskyver alle tennene seg og bittet ditt blir ødelagt. Når du biter skjevt over lang tid blir ALLE tennene dine ødelagt. Dyrt, men vel verdt det. Synes forresten at det var merkelig at du måtte betale 3000 for behandlig før de rotfylte. Koster ikke 3000 kr for en fylling, iallefall.

Skrevet

hjælp!

må til tannlegen selv snart..........

har sinnsykt tannlegeskrekk, å ikke den beste økonomien:(

nå kommer ikke jeg til å sove i natt

Skrevet

Nei, tannlegen mente først at tanna kunne reddes og la midlertidig fylling i den hele 3 ganger.. Derav 3000 kr...

Skrevet

Det hadde jeg klagd på hvis jeg var deg. Ikke din feil at tannlegen er inkompetent og ikke klarer å fikse tannen på første forsøk. Min erfaring er at hvis de gjør noe feil, så skal de rette det opp igjen gratis, evt trekke fra det du allerede har betalt dersom det ble en dyrere totalbehandling, slik som i dette tilfellet: fylling som ble til rotfylling som ble til krone. Man skal IKKE betale 3 ganger for en fylling i samme tann på kort tid.

Skrevet

Uff da, ikke meningen å skremme deg! Stort sett så går det jo bra og om du må gjøre noen store inngrep så be om et prisoverslag først. Ellers så har jeg også sinnsyk tannlegeskrekk men får beroligende. Møter opp en halvtime før, får et par piller og blir lettere salig :)

Lykke, lykke til!!!!

Skrevet

OMG!!! Det var dyrt for en tann!! Kunne jo fått et gullbelagt gebiss for samme prisen jo!!

Skrevet

Klag til fylkestannlegen, skal selv gjøre et større inngrep i kjeften og har fått prisoverslag fra tannlegen og overstiger det beløpet jeg har fått skriftlig så betaler jeg rett og slett ikke! 13000 for en tann er jo horibelt etter min mening. Kunne jo nesten ha fått gebiss! Stakkars deg.

Skrevet

Får du beroligende piller av tannlegen eller??

Lider av tannlege skrekk selv, så har ikke tørt å gå på mange år, har det siste året drevet å mannet meg opp til å ringe, men tørr jo ikke...

Må snart bare ta meg sammen, men er jo livredd. OG det kommer jo til å svi av lommeboka og... Grøss...!

Skrevet

Ja, jeg får beroligende av tannlegen, ja. Vet akkurat hvordan du har det. Var og er selv liveredd og ville ikke gå til tannlegen. Dessverre får man svi for det, for jeg endte opp med tannpine.. Da er det liksom ingen vei utenom. Men det er jo forskjellig hva folk er redde for hos tannlegen også. Noen er redd lukta, andre lyden, noen smertene. Jeg for min del er liveredd for at jeg skal kjenne noe, så jeg får 4x bedøvelse. Greit å ha en tannlege som tar deg på alvor.

På denne siden http://www.tannlegeskrekk.com/forum/pasientsider.asp?mainpage=true

kan du finne frem til tannleger som tar imot og forstår pasienter med tannegeskrekk. Mitt beste råd er ring og bestill deg time nå før du må ut med en månedslønn i tannlegeutgifter...

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg er mest redd for. Tror det er hele situasjonen, og at det kommer til å koste sjorta gjør det ikke noe bedre..hehe

Sier til meg selv hver dag omtrent at I MORGEN DA... men så kommer morgendagen og da feiger jeg ut.

MEN kanskje jeg tørr i morgen...

Skrevet

Ja, gjør det!!! også sørger du ffor å gi deg en belønning når du har bestilt time og når du har vært der. Du har lov til å være stolt av deg selv og du behøver ikke kjøpe dyre ting. Jeg har kjøpt meg feks en dvd, en genser, ei flaske vin og slike ting. Det hjelper faktisk litt på. Og for all del, si ifra at du er redd når du ringer og be de skrive det ned slik at tannlegen er forberedt.

Dette klarer du, kommer til å gå kjempefint!!!

Lykke, lykke til!

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord:D

Skal se om jeg klarer å få til dette i morgen, for det er jo noe man bare må gjøre.

Gruer meg til å se dollartegnene i øynene på tannlegen da han kikker inn i munnen min... OG så kommer det jo til å gjøre så vondt, men får vel masse bedøvelse, så overlever nok dette og.. Bare jeg tørr å bestille time.

Skrevet

Skjønner det veldig godt! Be om masse bedøvelse, jeg ber ALLTID om ekstra. Jeg spør hva som er vanlig og så sier jeg at jeg skal ha det dobbelte - uansett. men nå har jeg som sagt fått 4x så mye :) Jeg merker at jeg slapper mer av da når jeg vet at jeg er grundig bedøvd.

Gi deg selv et tidspunkt i morgen, feks kl 10.00 - da skal du ringe å bestille time. Jeg heier på deg!!!! :)

Skrevet

JA i morgen føler jeg er dagen, har fått litt motivasjon nå, så dette kan gå veien. Må bare finne en dugandes tannlege først. Husker jeg var til en privat tannlege en gang jeg var liten og hadde skadet en tann under trening. Han var veldig snill og grei, og tok tannlegeskrekk på alvor, vil til han, men må høre om pappa vet hva han heter;)

Den tannlege hadde faktsik tannlegeskrekk selv, så da viste han hva han snakket om;)

Så nå blir mitt mål for morgendagen å bestille meg en tannlege time...

*grøss*

Skrevet

kaa... du er i trondheim, sant?

har et tips til verdens mest forståelsesfulle tannlege

Skrevet

Maaya: Det tipset vil jeg gjerne ha. Flytter tilbake til Trondheim om 3 uker og trenger ny tannlege der..

Skrevet

har fått med meg at man ikke skal legge ut navnher, så sender deg en pm jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...