Gå til innhold

Hjeeeelp!! Jeg klikker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 19 mnd. som absolutt ikke klarer å sovne selv, vi har prøvd ALT...faste rutiner har vi, "skrikekurer" har vi prøvd, men ingenting hjelper. Jeg må synge han i søvn, gynge han eller kjøre han. Viss vi prøver å la han ligge skriker han til han mister pusten det er helt forferdelig! Vi har ikke kvell lengre, og dette har pågått så lenge at jeg husker ikke sist jeg slappet av på kvelden....

Vær så snill jeg trenger noen gode råd, og helst fort! :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når legger dere han på kvelden?og hvor mye sover han på dagen?

jenten vår har vært vanskelig å legge ogås. vi har brukt skrikekuren vi og.. og det har hjulpet mye. men har ikke bare kunnet legge henne i sengen likosm. sitter der inne med henne litt. eg ammet henne på kvelden til hun ble 15 mnd. når jeg sluttet med det begynte jeg å gi henne litt melk på en flaske i sengen. da la hun seg KJEMPE fint.. var bare å legge henne ned og gå. men det er ikke så bra for tennene å få melk sånn etter tann puss. så vi har kuttet det ut. hun får av og til litt vann på flasken. siden det er litt kos for henne. og hun bruker ikke smokk eller kosebamse eller noe.

vi begynte også med å legge henne litt seinere. da var hun trøtt og hun sover bedre om morgningen. det som ofte skjer nå er at jeg sitter med henne litt på fanget og koser med henne mens hun spiser opp fluor tabeletten sin. så legger jeg henne i sengen og synger litt for henne og holder henne i hånden. da sovner hun ganske fort stortsett. om jeg syns jeg har sittet der lenge nok går jeg og da kan hun gråte litt. men stortsett så er det kun sutring...

vet ikke helt om dette var noe hjel for deg jeg.. men lykke til ialelfall

(snuppa her er forresten 17 mnd)

Skrevet

Pleier å legge han 19.30 også har han en hvil på ca 1 time fra 12.00 - 13.00....

Skrevet

han er ikkje overtrøtt då? Det er veldig vanskelig å slå seg til ro når dei er så trøtte. Når dei er 19 mnd treng dei totalt ca 13-14 timers søvn der 2-3 er på dagen og 11-12 på natta (GJENNOMSNITT). Holder på å lese E.Pantley sin "the no-cry sleep solution for toddlers and preschoolers" og den virker nokså grei (har berre lese 1/4 av boka, men fornøgd så langt).

Skrevet

åja, gløymde å skrive at den bl.a har eit kapittel om barn som treng hjelp for å sovne, men har og manga andre kapittel slik som å få gode leggerutiner, gode duppe-rutiner og masse om søvn generelt. Så, eg anbefaler boka (men ho skriv at det gjerne tar ein måned før ein ser om dei nye rutinane har fungert, så ikkje gje opp etter berre eit par dager). Uansett, lykke til med sovinga!

Skrevet

anbefaler en time med en søvn terapaut, kan hjelpe til med å utelukke andre årsaker som kan gi søvnløse netter. Noen holder lengre på enn andre, men ikke gi opp!!! kan virke utrolig brutalt og hjerte rått, men det blir mye bedre til slutt. men søvn mønstret går i sikk sakk, alle går gjennom faser hvor nattevåk plutselig er et problem de ikke har vært borti før. Mange får det når barna får for mye input på dagen og ikke klarer å fordøye det til de legger seg. Mange små blir urolige, redde aggrisive og helt hysteriske når kvelden kommer. Men det er håp for alle, forbered dere godt, forbered ungen godt. men hent hjelp hos noen som kan være objektive!!! Lykke til!!! har vært gjennom dette flere ganger og er like kjørt hver gang siden ingen barn er like. men det går bra til slutt!!!

Skrevet

Tusen takk for svar, og oppmuntringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...