Gå til innhold

Brus under graviditeten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter nyere forsning har de nå funnet ut at kulsyreholdig drikke kan være skadelig for gravide..det vil skade ungen og vil kunne forårsake SA!!!

Så alle gravide her inne..nå må vi kutte ut dette og!! snart ikke noe godt vi får lov til å spise eller drikke..

må vel holde meg til stratos og vann jeg nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan vi ikke drikke brus? så ikke brus, ikke kaffe,vin,te,alkohol,juice...

hva kan vi egentlig drikke da??bare melk og saft??

*usikker*

Skrevet

He he, bra jeg ikke liker brus da ;-)

Skrevet

du kan ikke spise stratos heller, sommerfugl!! Sjokolade er IALLEFALL skadelig! fosteret kan få sukkersjokk og sjokoladen vil fungere som amfetamin for den! Nei gud velsigne deg og måtte få deg på bedre tanker, sommerfugl.

Hold deg til vann du

Skrevet

og kanskje noen vitaminsprøyter..sånne som madonna bruker..

Skrevet

vitaminsprøyter???hvor kan jeg få tak i det henne???

men må jo spise sjokolade da...det mååå jeg jo....det og lakris...hvis ikke dør jeg..og det vil jo ikke hjelpe på situasjonen...

Skrevet

haha... måtte bare le når jeg så dette innlegget.... hehe.. hysteri... hehe....

Skrevet

måtte du le??det er bra...en god latter forlenger livet ditt..så skulle du ha vært uheldig å drikke brus iløpet av svangerskapet ditt (ser du er fødeklar) så har du jo fortsatt håp på flere da....

kem som er seksuelt frustrert her inne???

ikke jeg ihvertfall...

Skrevet

Gravide kvinner er rett og slett for sarte for verden, og burde sporenstreks puttes i egnede kokonger og isoleres fra samfunnet frem til fødselen. Noen kunne jo komme til å puste på dem ellers, og så får de... basiller! Og så... dør babyen! (Helt sant! Forskning, lizm.)

Jesus. Noen ganger fremstår det som det rene mirakel at jeg har klart å holde guttungen på plass i livmora mi i hele ni måneder, så mye fy-brus og fy-kaffe som jeg har puttet i meg i løpet av denne tiden. For ikke å glemme sjokoladen! Og ikke har jeg stekt biffen min ihjel heller. Hvor er eksekusjonspeletongen? Jeg må straffes!

:-o

Skrevet

bad bad girl...without a doubt!!!

kan ikke fatte og begripe hvordan du kan tørre å stå fram med fullt kallenavn og si dette til oss...

uansvarelige lille...ja...

Skrevet

Hehe, og slemme meg da.. bor i Danmark,, og her nede er det helt i orden å drikke en enkelt øl..iblant.. så det gjør jeg... med vilje.. muhahahah

Skrevet

å herregud, og DET tør du å si høyt og det MED nick her inne i gården av gale høns. må nok regne med mobbing og henvisning til AA nå du ja... fy og fy og fy.

lykke til!!

Skrevet

de sier man kan drikke 1 l cola eller 2 kopper kaffe eller 4 kopper te om dagen...det er ikke nødvendig være helt avholden, men vise måtehold.

jeg har fine barn i magen jeg, og drikker cola for kvalmen..kaffe orker jeg ikke lenger.men sjokolade er litt nam innimellom.

hentet fra forsker sider jeg, hvor de har forsket på koffein og graviditet.

men bøtte ned med kaffe er kanskje ikke helt lurt?

de vet ikke hvor stor dose man kan drikke-spise før det er skadelig, og dere vet kanskje at koffein hemmer blodtilførselen til livmor da?

nei jeg skal kose meg med brus og sånn jeg, ikke noe hysteri her!!

.. men drikker vann og andre sunne ting og:):):)

man skal da nyte graviditeten.

Skrevet

Jeg drakk cola light hver dag ,jeg.

Skjedde ikke noe galt med barnet for det.

Skrevet

jeg har 8dager igjen til fødsel og har drukket cola storsett hverdag gjennom graviditeten,for å døyve den verste kvalmen,men nå de siste mnd har jeg drukket det for det er utrolig godt:) har snakket med legen om dette. så lenge jeg holdt meg til en liten brus så var det ikke noe problem:)

Og tviler på at barnet har tatt skade av det,er jo så mye annent man kan skade barnet med.. blir litt mye hysteri rundt,cola,lakris,sjokolade,reker,jordbær osv,jenter spis og drikk i moderate mengder,så går det nok bra:)

Tenk på kvinner i frankrike,de drikker jo et glass vin hver kveld,og ser ikke noe galt i det..

Og til de som lurer, ja har gått opp i vekt,men ingen som ser annent enn en frisk gravid kvinne,som ikke er overvektig pga cola:)

Skrevet

Å GUD!!!! Jeg drakk brus i går og nå sparker han mye mindre altså!! Særlig... herregud spar meg for mere hysteri!!! :)

Skrevet

Er du snill HI og gir oss linken til denne forskningsartikkelen? Jeg tviler nemlig sterkt på ditt utsagn.

Skrevet

Én liter cola om dagen kan vel ikke akkurat kalles måtehold?

Skrevet

Snakk om hysteri!!! jeg har da drukket brus i begge mine svangerskap og alle andre jeg har prata med har tatt seg noen klunker av det.....

Så har du ikke annet å komme med, så kan du igrunn holde det for deg sjøl..... greit nok at du er hysterisk, men behøver ikke la det gå utover alle andre hehehe.....

Man skal ikke eta ditten og ikke datten....... Men flere blir vi...... Skulle vi ha unngått ALT som vi IKKE SKAL spise/drikke, da tror jeg mennesket dør ut......

Skrevet

finner ikke igjen den forskersiden men jeg søkte litt jeg, fant noen sider om kaffein og graviditet, og de sier det samme alle sammen, at man kan drikke det.finner jeg igjen siden skal eg poste den her..

men du kan gå hit.

americanpregnancy.org

http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/nutrition/foodsafety/caffeine/

http://www.pregnancy.org/article.php?sid=1364

http://www.theinsomniablog.com/the_insomnia_blog/caffeine/index.html

det er flere linker der ute.

og igjen og igjen står det at det ikke er noe solide bevis på at vanlig kaffein inntak er skadelig for barn i magen.

forresten pregnancy.org har super fetal devlopment informasjon.med bider osv.:)

Skrevet

det der er ikke oppdaterte sider...

de trodde før at det var greit så lenge man drakk små menger...

men nå har de funnet ut at bare ett glass pr dag kan være skadelig!!!

Skrevet

OG PS...I TILFELLE NOEN HER INNE VIRKELIG TAR DETTE INNLEGGER SÆRIØST SÅ BEKLAGER JEG...VAR BARE MENT SOM EN TULLEDEBATT SIDEN DET VIRKER SOM AT EN DEL ER LITT OVERHYSTERISKE....

okei??

så slapp av og nyt brusen :-)

Skrevet

Jøss, Danmark har jammen meg forandret seg siden jeg flyttet derfra for tre mnd siden. Da jeg fikk barn for litt over et år siden, i Danmark, var det slett ikke i orden å drikke en øl en gang i blant mens man var gravid.

Jeg ser at du ikke skriver noe om under graviditet, da. Nå lurer jeg på om det er derfor du kan drikke en øl en gang i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...