Gå til innhold

Jeg har så forferdelig lyst til å amme igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ho fikk puppenekt og jeg fikk brystbetennelse to ganger, så måtte slutte, men jeg har et sterkt ønske om å amme igjen. Vet det er dødfødt egentlig, for ho skriker bare ho ser snurten av puppen!!

Men jeg har så lyst til å kunne gi ho mat fra puppen. Det var så koselig!! Blir så lei meg jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff.. kjedelig da.. jeg synes amming var noe dritt i beg.. fikk ikke melk og brystvortene blødde.. men nå griner jeg hvis sambo en sjelden gang gir mm på flaske til han..hehe.. er jo liksom jeg som skal gi mat da.. og det er jo såå koselig.. hvor gammel er hun da?? kan jo hende du kan venne hanne til det igjen.. spør helsesøster..

Skrevet

Dersom du kan få henne til å suge kan du få tilbake melka!

Du vil kanskje ikke kunne fullamme, men litt er jo bedre enn ingenting!

Se inne på www.ammehjelpen.no om hjelpebryst.

Ellers kan du også ringe ammehjelpen eller rope på en av ammehjelperne her inne! (Personlig vil jeg anbefale å rope på expat ... hun er bare helt fabelaktig!)

Skrevet

Jeg delvis limer inn noe jeg skrev innlegg om her for et par mnd. siden:

Tulla mi gikk opp litt lite noen uker, og en helsesøster stressa meg mye med bekymrede øyebryn og ord angående vekta. Jeg ble da stressa, og tenkte gram OFTE, og jeg ble da VELDIG interessert i at hun skulle spise mye. Hun ble til slutt (like før hun ble 3 mnd.) SINT hver gang jeg la henne til puppen. Jeg tok da pause og roet henne med mye kos og raping og forsøkte så igjen, men det samme skjedde. Eneste gangene hun "godtok" puppen var når hun nesten sov (innsovning og oppvåkning). Jeg ble til slutt fortvilt, så jeg ringte ammehjelpen (DET MÅ ALLE GJØRE, IKKE NØL, DE ER DER FOR OSS). Ammehjelpen kalte det for brystvegring (ammestreik/puppenekt). Deres tips var å gå ofte naken på overkroppen med barnet inntil huden, så babyen føler det er godt med din overkropp UTEN at babyen HVER gang føler at den får stappet en pupp i munnen. Babyen gjorde visst dette hovedsaklig fra 3 mnd alder. Sikkert en kombinasjon mellom at den vil bestemme litt selv, og ikke få puppen "tvinget" på seg. Hun sa at jeg måtte fortsette med å utnytte barnets søvnige tilstand!. Min baby hadde fått flaske kun noen ganger tidligere, så ammehjelpen trodde ikke at dette var årsaken. Hun sa at det kom HELT sikkert til å løsne om disse rådene ble fulgt (det gjorde det for meg ihvertfall og nå er snuppa over 5 mnd), så lykke til!!!!! Vi har forøvrig nå i etterkant funnet ut at hun har en svak form for kiss-kidd, så da var det kanskje i tillegg litt vondt å ligge ved puppen? STÅ PÅ!!, men kanskje litt lurt å kjøpe seg elektrisk pumpe (jeg hadde IKKE klart meg uten) så du kan "pumpe opp" melkeproduksjonen før du igjen legger henne til etter en fraværende periode, så hun ihvertfall slipper å bli sint for mengden? Ikke noe problem å igjen få opp melkeproduksjonen, det er aldri for sent!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...