Gå til innhold

Hvor har de billige kalendre nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage en med lillegutt og har klar bildene

:-D

Link i vei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tips der det ikke koster langt over 200 kr for en enkel kalender med bilder av lillegutt?

Føler jeg kommer til å bli svindlet om jeg trykker på bestill knappen...

Skrevet

Allkopi.

De har kallendere til 169 for store. Du kan velge opptil 200 bilder og skrive inn tekst og bursdager og annen info.

Søk på allkopi.no, så finner du det:)

Skrevet

Fant på elkjøp nå til ca 20x30 cm til 79 kr stykke

Betsiller den jeg. Er ikke så opptatt av at det må være fancy. Hehe, de er så gamle hele gjengen uansett og ser sikkert dårlig *slem*

Skrevet

Har du et protprogram er det stor sansynlighet for at du har maler for kalendre i det programet, da er det bare å lage se selv og skrive ut på fotopapir.

Det skal jeg gjøre i år! Har Microsoft Picture It, det fulgte med dataen da jeg kjøpte den.

Skrevet

Enig med Blue Lady. Mye billigere å lage selv. Selv har jeg laget fototkalendere i flere år med et program som fulgte med Canon Ixus kameraet (Ixus 500 tror jeg det var, for fulgte ikke med på Ixus 700 som jeg byttet til for noen år siden). Men dette programmet bruker jeg kun til å lage forskjellige artige layout'er i/bak bildet jeg velger (selv om man kan bruke programmet også til selve kalenderen med måneder og dager også, da)

Men foretrekker å bruke et annet kalenderprogram jeg har som kalles Calender Builder til å lage selve "rutenettet" med dager og måneder. Her har jeg pleid å sette inn relevante bursdager, avhengig av hvem kalenderen skal til. Har jeg mange nok bilder av f.eks barna og familien generelt til sambo sin søster, kan jeg like gjerne lage kalender til dem med dette (da blir det jo noe de vil ha, for da er jo kalenderen stappfull av bilder av dem, og ikke oss).

Mens til besteforeldre har jeg gjerne laget noe med bilder av barna. Siden vi er en familie som består av mine, dine og våre barn, vil kalenderne være satt sammen av forskjellige barn/bilder, avhengig av til hvilke besteforeldre det er til. Har ofte endt med å lage 4 - 5 forskjellige kalender-utgaver hvert år

Dersom man ikke er helt tom for blekk, så er det jo i utgangspunktet en billig gave. Har kostet meg kr 39 pr. kalender å få bundet dem i på trykkeri, da inkludert gjennomsiktig plastomslag på forsiden. Har heller ikke betalt all verden for papiret, da jeg har brukt matt tykt papir som kjøpes i store pakker (og derfor har i flere år, forutsatt at jeg kun bruker de til kalenderlaging). Tror papiret er 160 eller 200g pr. ark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...