Gå til innhold

Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skriftlig avtale om samvær hver Onsdag og annenhver helg.Barnefar holder ikke denne avtalen fordi han jobber borte avogtil.Kan han komme å kreve å ha henne kun når det passer han da? Har han rett til det? Han har allerede brutt den vi har et par ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Har akkurat samme problem her. Men ikke overnatting. Men barnefar kommer sjelden på de faste dagene som er avtalt for flere mnd siden. Før spurte han om å få bytte o.l men nå sier han bare "jeg kommer ikke da, men kommer da istedet" Jeg er mildt sagt VELDIG lei og snakket med familievernkontoret i forrige uke og; jeg har full rett til å nekte han komme andre dager. Eneste du ikke har lov til, og som kan ødelegge for deg er å nekte i forhold til den avtalen dere har.

Må bare legge til at jeg ikke er ute etter å ikke la barnet og faren få være sammen. Men barnet er året og han er her så sjelden(trass i avtale om 3 ganger i uka) at sist gang han kom begynte barnet gråte..Og gutten er aldri redd noen ellers! Å nekte barnefar komme andre dager er kun en overgangsperiode i et forhåpentligvis ikke forgjeves førsøk på å få han til å prioritere litt annerledes.

Skrevet

Nekter han ikke det som er avtalt av samvær.Men kan faktisk ikke legge opp livet mitt etter hans jobb!

Skrevet

Nei jeg skjønner det meget godt.

Det kommer jo litt ann på hvor ofte han er bortreist.. og om han ber om å få bytte helg? Eller krever han bare å ha barnet til et annet tidspunkt?

Gjør som meg å ta en tlf til fam.vernkontoret. Du kan være anonym og det er veldig greit å få det svaret som er riktig utfra din/deres situasjon:=)

Skrevet

om far har skevet under på en avtalle som han ikke kan holde pga jobben så må jo avtallen skrives om, om dette er noe som fast kresjer. ellers må jo far si til jobben at mandag fra 15.00-20.00 kan jeg ikke jobbe.

jeg ville prøvd og vært fleksibel. men det kommer til et punkt hvor det ikke går. er enig i det. speiselt om du jobber på dagene han skal ha samvær. trist at det skal være slik.

villle også dratt til FVK for og se om du og far kunne kommet til en stabil løsning som far kunne overholdt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...