LizzyG Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Hvor mye kostet huset i seg selv og hvor mye kostet det når det var helt ferdig? Og hvor stort er huset?
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Vi har ikke begynt å bygge ennå, men har skrevet under kontrakt i går. Huset vi har kjøpt koster 1.188000. Plusser på ca 1mill på den prisen før huset er ferdig. Da kostet tomta vår 270tusen. Men det kommer veldig an på hva som må gjøres på tomta før huset kan settes opp, sprenging, graving osv. Vi må heldigvis bare grave vi da:-) Har hørt at man kan plusse på ca 1 mill på det huset og tomta koster.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Ferdighus Huset kom på 1.300.00 Tomta kom på 340.000 1.5 etg, 116 kvm, 53 kvm i 2.etg
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Fantasiløs: Ingen graving, grunnmur, utvendig rørlegger, elektriker i tillegg? I så fall, så har dere bygd sinnsykt billig. Alt slik er i tillegg hos oss, og vi har også ferdighus. 1,5 etasje, 97 kvm første etasje og 38 kvm i andre etasje.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Vi bygger hus nå,det koster 1,8 mill fiks ferdig. Det er med graving,planering,grunnmur. Da er det med alt innvendig. Kjøkkeninnredning fra sigdal,baderomsinnredning fra sigdal,hjørnebadekar,dusj,do,to vasker,vaskerom,fliser på bad,vaskerom og gang. Eikeparkett på gulv osv. Slipper å gjøre noenting:) Blir på 202 kvadratmeter. Vi var så heldige å arve en tomt på 1.7 mål og slipper heldigvis å kjøpe tomt! Det hadde blitt grusomt dyrt.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 I den prisen jeg oppga på huset så er grunnmur,graving o.l inkludert.. Lånet vårt er på 1.640.000, og det er da med hus og tomt..
*frk Chris* søta & lillegutt:) Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Hoppetussa 25 og Ylva. Jøss! Hørtes jo overkommelig ut! Kan jeg spørre hvilken husleverandør dere har??
Drømmejenta født 31.10.06 Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Har ikke begynt ennå, snekker laget starter uke 17 neste år. Åååå jeg gleder meg. Hus: 2 050 000 Tomt: 400 000 Fiks ferdig: ca 4 000 000 Areal: 225 km. Denne prisen er også ink. vannbåren varme(borret, ikke slynger) og Bio vac.
LizzyG Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2007 OMG 4 mill i lån?!?! Det hadde vi aldri klart. Tjener dere mye i året eller?
Drømmejenta født 31.10.06 Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg ville aldri hatt 4 mill i lån. Jeg har sakt maks 1 mill, ikke noe mer. Vi kan si vi har vært heldig med kjøp, salg av leilighet/hus + maaassse sparing.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Vi har brukt ett firma som heter k2 hus. Det er ett nyoppstartet firma som tidligere har drevet med totalrenovering av hus,men har nå begynt med egne hus. Vi er det første huset de bygger fra bånn av, og har fått det såpass billig fordi vi skal være visningshus. Slik at de henvender til oss når de skal selge fremtidige hus:)
juniorsen Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Hoppetussa: Har de sagt hvor mye dere vil bli brukt? Altså om dere må regne med at folk kan troppe opp titt og ofte, og se og studere hvor/hva de enn vil? Har nemlig et vennepar som gjorde det samme og de synes ikke det er noe særlig. Folk titter overalt (som på visninger, hehe, men nå er det ingen som skal kjøpe huset dems......). Er folk dere ofte, og tråkker både inne og ute. Men nå skal det sies at leverandøren var såpass sleip og de var førstegangsbyggere og ikke hadde så mye peiling, så de skrev under og sa da ja til akkurat dette!!
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Ja,har fått skriftelig avtale med de om at de må avtale med oss før en visning,og hvis det ikke passer for oss så er det greit. Folk kan ikke bare troppe opp for å si det sånn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå