Lillegull2008&2010 Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Hvordan gjør dere dette? Vi vil ha nøytrale farger til babyrom, på veggene. Synes babyrom skal være helt rene, nøytrale og uskyldige, så etterhvert som han blir større og får egne interesser kan vi pynte opp med tog eller biler eller dyr eller hva han liker. men klarer likevell ikke finne ut hvordan vi skal gjøre det. Hvite vegger m hvite møbler? hvite vegger med trefarget møbler? hvilken pynt? dette er jo så spennende, men finner ingenting. Hva gjør dere? noen tips å komme med?
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Vi har valgt å ikke ha helt hvite vegger, for det blir fort veldig sterilt. Spesielt hvis du skal ha hvite møbler i tillegg. Så vi har en lys kaffe latte farge, og da funker det helt fint med hvite møbler. Jeg har en forkjærlighet for "hvitvaskede" møbler, hvis du skjønner hva jeg mener Her i gården blir det hvitvasket seng, stellebord (har ikke plass på badet) og kommode på barnerommet. I tillegg har vi hengt opp en hylle som vi har malt rosa, siden det er ei jente Så har jeg en mørk stressless som skal stå der inne.. Også pynter vi med gardiner, bilder, bamser +++ etter hva vi synes er fint
Lille Bo Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Vi tenker også på helt lyst barnerom. Senga er en enkel hvit sprinkelseng. Men utover dette tror jeg vi kommer til å gå for endel kontrastfarger for at det ikke skal bli for blast. Har blant annet en sort gyngestol som jeg kommer til å bruke til amming. Og så tenkte vi å få forstørret noen bilder fra da jeg og samboeren min var små som vi skal få rammet inn og hengt på veggen. Etterhvert vil det nok bli endel fotografier av lille jenta.........
Lillegull2008&2010 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2007 jeg har veldig lyst på lysbeige vegger med hvite møbler, eller hvite vegger med trefarget møbler, men samboer har så lyst på blåe vegger han. Jeg må kanskje gi meg.. babyblåe vegger med hvite møbler kanskje? det blir jo rent og uskyldig likevell...? men da ser jeg ikke helt for meg hvilken farge på rammene det må være.. skikkelig vanskelig dette, har lenge gått å gledet meg til dette, men nå har jeg ingen ideer.. typisk!!
Vetlemori Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har 3 hvite vegger og en grønn!! Også skal jeg ha grønne bilder som jeg skal male selv på en av de hvite veggene. Møblene er hvite. Det ser skikkelig sprekt ut og jeg er veldig fornøyd:)
♥lurelure♥ Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Vi beholer den lindegrønne fargen vi har der nå og bruker hvite møbler. Da dette må kombineres med gjesterom så står det en seng der med lyseblå blomstret sengeteppe og puter. Har hvite gardiner med lyseblå innergardiner... Har hvit hylle på veggen med steng under og masse klær som henger på slike blå kleshengere fra sia, det var stilig!! hvite rammer på veggen, her kommer bebi bilder snart:) Er veldig fornøyd ihvertfall:) Vi har bare to soverom så det er viktig å ha overnattingsplass til mamma og pappa også De kommer nok MANGE ganger de neste åra..... mange fine ideer her inne!!!
sleeper Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Vi gjør det samme som vi har gjort på storesøsters rom. 3 vegger er hvite, og en vegg blir en eller annen guttefarge. (regner med en eller anen blå-farge..vi er ikke helt klare ennå..) Så har vi hvite møbler, og knæsjer opp rommet med puter, gardiner, esker ol. som passer til den fargede veggen. Funker veldig bra på storesøsters rom ihvertfall:)
Serial mom Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Har malt dusgrønt på veggene,og møblene er hvite. Har bilder av søte dyr som jeg har ramma inn i hvite rammer,samt at jeg har kjøpt vegg-stickers med Ole Brumm & co som jeg en vakker dag kanskje klistrer opp,he-he. Har rosa gardiner med prinsesse,slott og glitter på(mannen min ville ha dem,basta bom!) Ellers vet jeg ikke,er ikke så god på sånt,jeg! Rommet er ganske lite,så er begrensa for hvor mye man kan stæsje inn der. Får ta det litt etterhvert,siden vesla neppe bryr seg så mye det første året likevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå