Gå til innhold

Hvor mye vann drikker dere om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier man bør drikke 10 glass vann om dagen, er dette riktig? isåfall har jeg veldig dårlig samvittighet.. drikker mest saft,juice eller light brus og får kanskje bare i meg 2-3 glass om dagen.. skjønner ikke det der.. var ikke noe problem å slutte å røyke når jeg ble gravid.. men å drikke noen flere glass vann om dagen får jeg altså ikke til :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker 1,5 - 2 liter vann hver dag. Har alltid et halv liter glass stående på bordet, pluss at jeg alltid drikker vann til maten. Hjelper veldig å alltid ha det stående på bordet, ellers er det lett å glemme å drikke:-)

Skrevet

vann drikker jeg ikke så mye av, men har en isbitmaskin så blir en DEL vann i løpet av dagen:)

Drikker en del eplejuice(ren)

Skrevet

Går nok ned 2-3 liter hver dag. Er supertørst om dagen og har vært det gjennom hele svangerskapet, så ikkeno problem :)

Skrevet

Jeg drikker heller ikke så mye "rent" vann men jeg drikker en del saft uten sukker.. kan det regnes som vanninntak? :P

Skrevet

Går å drikker vann hele dagen, har kilde vann dispenser på kjøkkenet mitt, og masse isbiter går ned i løpet av en dag. mmmmmmmmm

Skrevet

Sikkert minst 2 liter. Er så tørst hele tida. Til alt hell har jeg ikke hatt lyst på brus under graviditeten, så er avent fra pepsi max. Ikke så kaffetørst heller, men drikker en del farris da.

Skrevet

mellom 1 og 2 liter tipper jeg! :) glemmer det lettere nå når jeg er begynt i permisjon da,var lettere å huske på når jeg satt på ett kontor hele dagen.. hehe:)

Skrevet

Hmm, minst en halvliter i løpet av natta. Men ikke så mye om dagen. Drikker nok minst en liter melk daglig. Og gjerne tre kvart liter saft. Det går nok en halvliter vann til middagen, men det teller vel ikke helt med?

Skrevet

Drikker vel en 3-4 liter vann, har et godt tips til deg: ta 3-4 imsdalflasker med sugekork, fyll dem halvfulle med vann og legg dem på skrå i frysen. Når de har frosset er det en stor skrå isbit i flasken (må være skrå så får du plass til mer vann)fyll denopp med vann så har du en flaske med iskaldt vann du kan ta med deg overalt. Og når vannet er drukket opp så fyller du bare på nytt. Tar jo kjempelang tid før isen i flaska smelter, men når den har smeltet,fyller du de halvt opp og legger den i frysen, tar ut en annen. Slik går det du aldri tom for kaldt vann. Gjør det selv for gidder ikke å holde på med de forferdelige isposene, og har ikke k.skap med ismaskin. Er kjempegreit og kan tas med overalt.

Skrevet

hm, drikker så å si aldri rent vann jeg=/

synes ikke det er noe "godt" selv om jeg vet jeg burde drikke det...

drikker for det meste juice elelr saft uten sukker, og en del light brus...

Skrevet

Vi har en vanntank rett utenfor kontoret her jeg jobber med kaldt vann..så jeg drikker myye vann hver dag =)

Skrevet

jeg drikker kanskje 2 små glass vann om dagen til middagen, og det er jo alt for lite!

har hørt at man skal drikke opptil 2 liter om dagen.......!

selv om vi har en mugge vann i kjøleskapet så drikker jeg heller max eller eplejuice :(

det smaker liksom ikke noe av vann og da er det ikke noe godt heller synes jeg :(

Skrevet

Drikker ca 1,5 liter om dagen. Har alltid en vannflaske liggende i kjøleskapet! Men har hørt at man ikke skal drikke for mye også... men hvor mye er for mye...?

Skrevet

Ja 1,5l vann m isbiter mamm mamm mamm!! Det blir litt sukkerfi brus på kvelden og om natta driker jeg masse.Blir så fryktelig tørr i munnen. Sså det blir endel do turer i løper av natta ja!

Skrevet

Drikker 2-3 liter om dagen, er veldig glad i vann og drikker bare det:)

Skrevet

Drikker minst 3 liter vann med isbiter hver dag. Har ikke lyst på noe annet enn vann, det er jo så godt!

Skrevet

1-2 liter pr dag. Har alltid vannflaske med meg, er veldig ofte tørst. Er visst viktig å drikke mye vann når man er gravid, jordmor sa det, men husker ikke hvorfor. Det er også forebyggende for strekkmerker, huden trenger også fukt innenfra:)

Skrevet

Vann med kullsyre og smak regnes det som vann? Da drikker jeg nok 2 liter om dagen tenker jeg om ikke så er det halvannen liter kulsyrevann og en halv liter spring vann :-)

Skrevet

Drikker 2 til 3 Imsdal 0,7 flasker vann om dagen (springvann). Skal teste ut det med å fryse ned litt vann, for liker vannet best kaldt.

JM anbefalte meg å få i meg ca 1,5 l rent vann før kl 1200, så slapp man å løpe på do hele natten - sliter med det for jeg har stort sett sovet lenge om morgenen...

I tillegg drikker jeg en del juice, saft og te, brus om jeg er på cafe.

Har man mye ødem er det spesielt viktig å få i seg mye rent vann, det er med på å "tømme"/"vaske" kroppen også for vann som samler seg opp.

Tilfører fukt til huden,om En liten spire over meg sier.

Og ikke minst, vann hjelper på å holde fordøyelsen i gang og motvirke treghet og hard avføring (sammen med fiber).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...