Lillegull2008&2010 Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Hvordan gjør dere dette? Vi vil ha nøytrale farger til babyrom, på veggene. Synes babyrom skal være helt rene, nøytrale og uskyldige, så etterhvert som han blir større og får egne interesser kan vi pynte opp med tog eller biler eller dyr eller hva han liker. men klarer likevell ikke finne ut hvordan vi skal gjøre det. Hvite vegger m hvite møbler? hvite vegger med trefarget møbler? hvilken pynt? dette er jo så spennende, men finner ingenting. Hva har dere? noen tips å komme med?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Vi har hvite vegger, men frisker opp med litt farger på inventaret. Litt koselige gardiner, et fargerikt tepp på gulvet. Greit med litt farge på ting som lett kan skiftes ut. Enig i at det er greit å vente med "temarom" til barna selv får interesser. En av gutta mine har kardemommeby-rom. Fikk det vel når han var 3 år. Masse bilder fra boka på veggene, gardiner og sengetøy. Tok den helt ut med å male seng og inventar i en av fargene som går igjen i gardinene.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Vi har planer om mørk brune vegger, og en vegg med skyvedørsgarderobe i frostet glass, mørkt tarkettgulv, hvite lister, hvite møbler og hvite gardiner og hvitt teppe på gulvet. Er bare møbler, teppe og gardiner som mangler der inne nå..
Lille`mor & lillebøll Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 jeg har helt lyse vegger og hvite møbler.Seng hylle komode klesskap teppe gardiner er hvite. Til rommet kjøpte jeg noen ting fra skeidar i emil kolleksjonen i lyseblått siden jeg hvet jeg skal ha gutt,men det er bare skuffene inni komoden og knagger.That`s it. Skulle det bli jente blander jeg inn litt rosa..så det har ingen ting og si..Er ikke så veldig opptatt av farger.. er mere opptatt av at de er stilreint,fint,nøytralt og ikke studd med forskjellige ting og farger i base. Rommet ser vel ut som det er tatt ut av et blad...Men det får så være..Så når junior begynner og få litt egene meninger,interesser så skal han på handle tur med mamma og pappa:)
Lillegull2008&2010 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2007 vil også ha et rom som ser ut som det er tatt rett av et blad Har dere bilder fra rommet på siden deres? tror det ender på hvite vegger her.. samboer ønsker en vegg i babyblått, men jeg vet ikke helt jeg. Vil helst ha det så nøytralt som mulig ha noen innslag med lyseblåe rammer å sånne ting kanskje... hmm.. helt lost føler jeg.. når det endelig ble realitet å planlegge barnerom får jeg ingen ideer. mer som typisk
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Vi har barnerom i lys beige. Veldig delikat. Har kjøpt helt rosa gardiner uten mønster. Møblene er foreløpig i treverk, men satser på noe hvitt senere.
Lita jente på vei :-) Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Vi skal ha lys beige vegger og gulvet skal males (tregulv) i en mørkere nyanse retning brunt, det same med dørene (er flere dører på rommet). Møblene blir hvite mens tekstilene blir likt hele veien (syr selv) med beige grunn med hundevalper på (vi driver med hunder ;-D) Søte bamsevalper er det vel mer ;-) Og så skal jeg ha en mørk gyngestol (gammel) der som jeg kan bruke til amming, og så tenkte jeg litt kasser i farger til leker etterhvert etc. Vil ha det rent og delikat. Og noen bilder på veggene da.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Hei:9 Har ikke bilde på siden desverre... Jeg har tema farger i alle rom i huset for og gjøre det litt stilig så derfor ble sovereommet til meinsten slik. Ta en kikk i interiør blader,gå i butikker og stjel ideer. jeg hadde tenkt og ta den helt ut vis det hadde blitt jente,da hadde jeg kjøpt lyskrone til og ha i taket;=) Elsker og dille med slike ting!! Men jeg kan anbefale skeidar vis du ikke bor i nærheten av ikea.Der kjører de en gunstig pris og de har masse tøffe ting man kan dekorere med:=) Appropo farger på veggene..jeg vokste selv opp på rosa rom til jeg var rundt 9 år..Etter det kunne jeg ikke fordra rosa i verken kær eller interiør saker til jeg passerte 20 år.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Vi skal male veggane i cafè Latte, skipsgolvbelegg, Seng og kleskap er trekvitt men lakka (etter førstemann), Skal sette inn en god stol til amming. Elles så blir det blått sengesett, blå gardiner, fargerikt teppe på gulvet og bilder på veggane med fargerike rammer.... Å so har storebror bestemt at der skal inn en bamsekrok.. Han lisjebror SKAL arve alle bamsane, he storebror bestemt
lykkelig familie på 4:) Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Har blått barnerom vi, men det er kun fordi det var blått fra før. Så var forsåvidt bra for samboeren min at det blir gutt, så slipper han å male:-) Er ikke typisk babyblå, men litt mørkere. Ganske fin farge egentlig, så tenker å beholde den. Har tenkt å kjøpe møbler i hvitt, mye fra ikea. Og kjøre det litt nøytralt til han får litt egne meninger om hva han liker. Moro og enklere å kunne supplere med ulike ting/ pynt hvis møbler og sånt er litt nøytralt synes jeg.
Nancy Drew Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 hei har dere som har skrevet her inne tenkt på at et barn i begynnelsen bare ser primær og sterke farger. Ville kanskje vært lurt å ta inn noe sterke fargeelementer på rommet så babyen kan se så den ikke tror den lever i en hvit verden...... heng opp noen fargede gardiner eller bilder...det er i hverfall mitt råd.....
Lillegull2008&2010 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2007 det var iallefall min plan å ha et rent og uskyldig rom med blåe innslag i gardiner/rammer osv. men er så usikker på om jeg vil ha hvite vegger med furumøbler, eller beige vegg med hvite møbler også guttefargede leker/gardiner osv... men samboer vil så gjerne ha et blått rom, så det blir kanskje lys lys babyblåe vegger med hvite møbler.. vi får se.. må bestemme oss fort for vi driver å pusser opp leiligheta vi skal flytte inn i, å den skal være ferdi til 1 desember. åsså er jeg så himla usikker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå