Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt saueskinnet Ludde fra Ikea.

Det er nytt, bløtt, blankt og fint. Jeg kvir meg sånn for å vaske det før babyen kommer. For nå er det så innbydende og lekkert.

Men jeg bør vel vaske det...

Tenker på alle de som klår og kleimer med skitne hender, og kanskje knurer trynet sitt nedi *urgh*

Hvordan vasker vi dette? Bør jeg sende det inn til rensing?

Noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 grader og milo fikk jeg beskjed om på Barnas Hus når jeg kjøpte skinn der.

Skrevet

På reflex hadde de et spesielt vaskepuler som skulle brukes til vask av saueskinn. Det holder også skinnet mykt (ofte det som blir stivt) - ikke bare ulla! Men jeg har ikke prøvd det selv!

Skrevet

Finnes eget vaskepulver til saueskinn, det inneholder lanolin.

Skrevet

tror ikke du trenger å vaske det allerede nå, med mindre det inneholder kjemikalier og det tror jeg ikke. de inneholder lanolin som så og si er selvrensende, og ved å vaske dem så fjerner du mye av det som er så bra. vent til de begynner å bli virkelig tovet og ekle..

Skrevet

Du trenger nok ikke vaske det, men om du likevel velger å gjøre det kan du kjøpe flytende lanolinsåpe på apoteket og vaske det i vaskemaskin på ullvask. Funka veldig bra når jeg vaska mitt, var like mykt og fint etterpå.

Skrevet

Ikke vask det....ikke nødvendig utifra hygieniske prinsipp...vent heller til behovet er der!

Skrevet

Jeg vill ha vaska det. Ludde fra Ikea lukter fryktelig! Og vårt var i hvert fall full i støv.

Vi valgte å kjøpe oss nytt, fra helsebutikk. Mye dyrere, men det luktet i hvert fall ikke så mye av det:-)

Skrevet

Milo i vaskemaskinen på 30 grader. Husk å henge det opp til tørk etter vask og IKKE la det lufttørke på et håndkle. Det fikk jeg beskjed om på Barnas Hus da jeg kjøpte skinn der.

Fikk også beskjed om at jeg ikke trengte å vaske det før bruk, men kun hvis det ble skittent og flekkete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...