rigmora :-Oline-: Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 huff! Eg ha sitte i over 2 tima no med utrulig smerte i bekkene.. ( e berre 28 veke). Og no lure eg på om d fins noke eg kan ta/gjer fro å bli kvitt d? Paracet hjelpe d? Tigerbalsam? AU!
Tubbies Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Uff... Jeg har bekkenløsning og har brukt krykker siden ca uke 24. Vet godt hva det vil si å ha vondt i bekkenet! Jeg har ikke turt å bruke paracet før nå mot slutten (er i uke35) Når du har bekkenløsning eller smerter i bekkenet skal du lytte til smertene og holde deg i ro!! Det er veldig viktig. Hvis du begynner med paracet, er det lettere å overbelaste, og vips er du inne i en ond sirkel... Jeg bruker paracet nå på enkelte vonde dager. Men da holder jeg meg helt i ro etterpå. Slik at jeg ikke belaster uten å kjenne noe... Kan prøve å komme med noen tips: Prøv å ligg på sida med pute mellom kne og ankler (gjerne en stor ammepute hvis du har) Dette synest jeg hjelper. Ro deg helt ned og pust laaangt ned i magen og ut igjen. Pass på at du har samla bein når du reiser deg opp og ned fra stol/sofa, og at du hjelper til med armene når du reiser deg opp eller setter deg. Ha også samla bein inn og ut av bil. Ikke løft tungt eller dra tunge ting etter deg. (Få noen andre til å støvesuge) Ellers kan du sjekke ut www.lkb.no. Der kan du få en del gode tips. Hvis du er i ferd med å få / eller har bekkenløsning, er det viktig at du roer ned og følger de tips og råd som blir gitt til dette. Dess mer du provoserer dess verre blir du, og blir du verre blir du neppe bedre med det første... Lykke til og god bedring!!
rigmora :-Oline-: Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2007 Takk! Nei, for eg lika ikkje ta noke paracet, ikkje no når eg e gravid. Har fått en del øvelsa og tips fra før, men du kom med noken eg ikkje hadde hørt.. d med å samle beina, d skal eg begynne med! Igjen takk og lykke til til deg og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå