*sola ღ Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Etterhever dere til baksten er ferdig hevet, eller til de "ser passelig store ut"? Bare nysgjerrig for hvordan andre gjør det.. Jeg er vel som regel i den andre kategorien selv..
ana baroma Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 ca 45 minutter stort sett. Kommer mye an på romtemperaturen:)
*Rutletutt* Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Kommer an på hva jeg baker - boller i 30 min og grovbrød og rundstk i 60 min - men jeg varmer opp ovnen til 50grader og slår den så av, setter brødet/bollene inn til etterheving - blir kjempebra!
Mrs. Bouquet Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg hever de (bollene) i steikeovnen på 50 grader til de ser passelig store ut.
Gjest_1001 Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg pleier å ha det meste ute til natheving jeg. Gjerne i gangen der det ikke er så altfor varmt, med litt plastikk over. Jo varmere temperatur, dess kortere blir hevetiden. Pleier innimellom å hive dem i ovnen på rundt 30-40 grader og da i ca 1 time. Men jeg liker stor og luftig bakst. Når ting blir små og harde er det ikke noe gøy, smaker jo det samme, men stor luftige boller ser så mye mer proffe ut en små knallharde fanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå