Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har som mange vet hatt angst for å få stor baby og gå mye på overtid. Så jeg prøvde å kose meg med mannen og spise sterk indisk mat. Rett etter det har jeg begynt å gå på do og tisse hvert kvarter, og nedpress var helt grusom. Vannet gikk igår kveld rett etter jeg har sett meg ved TV-en for å se Grey's Anatomy. Jeg hostet og kjente at noe sprakk i underlivet, og vannet begynte å renne. Kom på sykehuse etter 25 min, og jeg ble lagt inn med svake kynnere og 1 cm åpning. Riene begynte å gjøre vondt i ca 2-tiden, og jeg ble tildelt fødestue. Kl. 4:30 har det fortsatt ikke skjedd så veldig mye mer, var kun 3 cm åpning, men riene var vonde, og jeg klarte ikke å la være å stønne. Jordmor Unni (ja, hun fra "Jordmødrene" på NRK) bestemte seg for å sette på drypp, og 20 minutter senere begynte riene å bli uutholdelige, og det ble ca 4-5 cm åpning. Jeg ringte min mann som jeg sendte hjem for å sove tidligere på kvelden, og da han kom kl 5:20 lå jeg der bare og skrek, fordi jeg hadde ingen pauser mellom riene og følelse av at jeg skulle dø. Jordmor vil sjekke åpning, jeg roper at jeg ikke kan snu meg fordi jeg ikke har noen pauser mellom riene overhodet,og spør hvor i all verden anestesilegen er. Hun klarer til slutt å kjenne åpning, og utbryter "herregud, du har jo fullåpning, og kan presse når du føler for det!!" Noen harde press med kjempegod veiledning av jordmor Unni, og jenten er ute, klynker litt og blir lagt på brystet til mammaen sin:) Så får jeg beskjed av jordmor at det ikke var noe revning i det hele tatt, så jeg trenger ikke sy. Nå sitter jeg på sjukehuset med ei fantastisk jente i armene,hun var født 8 dager før mensterin og 14 dager før UL-termin, kl 5:53, og vitale mål er 3810 gram, 52 cm og 35 i HO. Sorry at jeg snek ikøen jenter, men dette var fantastisk!!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Gratulerer så mye!! Hørtes ut som en fin fødsel. Kos dere sammen, og lykke til!!
line_n & sara Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Gratulerer!!! du er tilgitt for snikinga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå