loppelaura Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Kan jeg spise sushi når jeg er gravid???
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Hmm. Jeg har fått beskjed om at sushi er nei-mat. All sushi
tertilus Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 sushi er aldeles ikke nei-mat jf. matportalen.no og bladet "gravid". men som tidligere skrevet, hold deg unna tunfisken. spiser sushi selv minst en gang i uka med verdens beste samvittighet. bon appetitt
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Står inne på matportalen at man kan spise sushi, men at man skal holde seg unna tunfisk. Kan spise sånn tunfisk på boks, men ikke fersk.
loppelaura Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2007 Så godt for jeg tenkte med skrekk på mange mnd uten sushi!!!! :-)
enpå3ogenpå1 Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 sushi er det beste som finnes av mat!!! Men bare til ettertanke - jeg spurte for moro skyld om de faktisk frøs fisken, noe de IKKE gjorde. Jeg ble helt paff, trodde det var påbudt her i Norge jeg? Så det kan jo være en ide og spørre. PS - dette var i Trondheim.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Går helt fint å spise sushi All fisk som brukes til sishi, skal være fyst, og dermed er evt parasitter i fisken døde. Kun tunfisken som ikke er bra, pra tungmetaller som kvikksølv. Kos deg du
Mamman til 2 Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg spurte på en skikklig fin sushi restaurant i Oslo og de frøs faktisk ikke laksen for den skulle være helt fersk! Fikk litt sjokk men spiser det fordet. Så lenge fisken er fersk og det er ett bra sted så er det vel ok
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Er sushi godt? Har såååå lyst til å smake det en gang :)
klumpen og gullet Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Min lege sa jeg IKKE skulle spise sushi, nettopp fordi ved mange steder blir ikke fisken fryst. Var på Alex Sushi for en stund siden, og spurte der, de fryser ikke fisken. Endte opp med å spise sprøstekt lakseskinn og tempura og frityrstekt krabbe. Ikke helt det samme som orntli' sushi...
yogamamma Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 Sushi er det beste som finnes. Men det er en myte av ordentlig sushi består av en klump ris med rå fisk på toppen. Sushi betyr en måte å oppbevare ris på ved å blande inn eddik og salt, slik at den skulle holde seg lenger. Metoden utviklet seg i Kina på 1800-tallet og er en samlenevnelse for all sushi:maki/nori/nigiri osv. Min favoritt er heldigvis makirullene og inne i disse er det godt med scampi, reker, crabsticks og vegetar som paprika, purre, omelett osv.. Lager ofte og er frelst sushi-berte uten de rå fiske-lefsene på toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå