Gå til innhold

Noen som har erfaring med voksne med tannregulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som er 30 år og har nylig etter mye problem med tennene fått tannregulering. Den ble satt på for et par dager siden, men han klarer ikke å spise skikkelig. Gått i pasta med saus, små oppdelt pytt i panne, grøt, suppe og yoghurt.

Synes dette er veldig dumt for han og håper det vil bedre seg så han kan spise normalt.

Andre som har erfaring med voksne med tannregulering, og hvordan det vil gå med spisingen etterhvert??

Takknemlig for alle svar, blir så bekymret på hans vegne om det skal være slik i 1,5 til 2 år....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv hatt regulering, og det er nok de samme smertene uansett alder. Fikk aldri til å spise noe skikkelig etter strammingen som jeg hadde en gang i mnd. varte i en uke kanskje. så kunne jeg spise noen lunde normalt. Tenne blir veldig følsomme, knekkebrød var uaktuelt hele tiden liksom!

Skrevet

Jeg har ikke hatt regulering selv (burde vel egentlig hatt det), men jeg kjenner jo flere som har hatt det i ungdomstida. Og alle hadde vondt for å spise den første tida etter både påsetting av reguleringen og stramming av den senere. Men tror ikke de hadde det problemet så kjempe lenge.

Og tror nok ikke det er så annerledes når det gjelder voksne med regulring.

Så mannen din må nok bare gjøre det han kan for å "overleve" nå i starten, også får han bare trøste seg med at det går over! :)

Skrevet

Tusen takk for svar, da håper jeg at det blir bedre innen en ukes tid.

Fikk satt det på mandagen, så kansje over helgen er det bedre å spise vanlig mat som pizza og pølser og sann.

Ikke det at jeg føler for å lage så mye mat, er vel det en kan kalle matlei... Føler som regel ikke for mat, noen ganger spiser jeg bare for å spise. Andre dager vil jeg kun ha spesifikke ting, som risgrøt idag. Eller is eller vafler- til middag lissom!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det er med regulering for barn som for voksne... hver gang de justerer den gjør det veldig vondt i begynnelsen og så går det bedre etterhvert som tennene har flyttet seg til den nye stillingen. Men de må jo justere mange mange ganger desverre.

Det er helt sikkert vondest første gangen, siden de gjør så mye på en gang da.

Moren min gav seg selv regulering i 50-års gave. Hun har ønsket seg rette tenner så lenge jeg kan huske. Det var henne vel undt :)

Skrevet

Jeg hadde regulering i 3 år.. Tok den av for to år siden, en mnd før min første fødsel.

Ja, det er vondt et par dager etter man har stramt reguleringen, men det går seg til etterhvert. Selv synes jeg ikke det var så ille. Spiste stortsett det sammen, utenom knekkebrød..:)

Men enkelte merker det kanskje mer enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...