Gå til innhold

nå har jeg prøvd noe nytt.. hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har en lengre periode lagt lillegutt rundt kl halv ni ni.. han ligger leenge å sutrer og gråter og vi har flydd ut og inn å putta i han smokk og klappa på han.. er sikker på at han er tørr og mett og vet han er trøtt for han gjesper og står i..

i kveld tok vi stellet tidligere når vi merka at han ble trøtt.. og han var i seng litt over halv åtte.. har pleid å amme i stua, men satte meg på rommet hans der det var ganske mørkt..og roligere.. ikke bråk fra tv og sånn.. bare litt lys fra gangen. han roet seg med engang.. han var ikke spesiellt sulten siden han spiste nesten rett før vi badet, og han sovnet nesten ved puppen.. tok han opp for å rape.. han grynta litt og la han i senga.. slokna med engang han gitt:):) kan jo hende det er tilfeldig i kveld men skal prøve i morra også å se.. han har pleid å sove til fem seks om morran før han skal ha mat igjen så må nok regne med at jeg må opp en ekstra gang i natt siden han ble lagt 1,5 time før han pleier, men det er bedre enn å løpe frem og tilbake med smokk i en time hver kveld.. han er 2,5 mnd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis! Krysser fingrene for dere. Tar kveldspuppen på soverommet, synes han får i seg mer da, ingen forstyrrelser.

Ikke sikkert natten blir tilsvarende kortere i andre enden, så tvi tvi

Skrevet

Så gøy, jeg gjorde akkurat det samme med jenta vår. Har pleid å legge henne rundt 21 med mye skriking før det. I dag "tok" jeg henne i å gjespe og være trøtt rett før sju og tenkte å eksperimentere med å legge henne da. Og etter 15 minutter sovna hun faktisk..Er litt sjokka og vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med all denne fritiden..hehe. Men det kan jo hende det var et engangstilfelle og at det har ødelagt resten av natten, men man må jo bare prøve seg frem..:0) Lykke til til dere, får håpe det går bra for begge babyene våre. :0)

Skrevet

Som å lese om seg selv!!

Nå legger han seg ca 18.30 og sovner lett.

Gutten er 7mnd så har sluttet med å gi pupp på soverommet slik at også pappa kan legge han! Trodde han skulle protestere på det, men gikk så bra! Dere er inne på rett spor!!

Skrevet

Så bra. krysser fingrene. Hørte nemlig på barsegruppa i dag at det var viktig å legge de tidlig nok, så tenkte; shit au, vi prøver..:0)

Skrevet

det jeg har hørt også.. de blir overtrøtte og da blir det vanskelig å sovne.. lillegutt her våkna igjen etter en halvtime å hyla:( måtte jo ta han opp og ga litt mer pupp.. så i seng igjen.. og sovna etter ca 15 min.. var nok litt mer sulten alikevel.. synes dette er vanskelig jeg.. vil jo så gjerne innarbeide gode søvnrutiner.. føler jo vi har det.. men er det at han bruker så lang tid på å sovne som bekymrer meg.. må liksom gi smokk å stryke på han til han sovner.. er det dumt?? redd det blir vanskelig å venne han av med det seinere.. men det viktigste er kanskje at han faktisk sover i sin egen seng på eget rom.. huff

Skrevet

Jeg fikk en datter som hadde "dag" fra 17 - 02/03 tia, og natt da frem til i 13 - 14 tia. Måtte snu døgnet litt ja... Men natten hun fylte 3 mnd la hun seg kl 20! Og siden da har vi beholdt rutinene. Har gått kjempefint. Så ikke stress, han er enda så liten at det er lett å "endre" om du vil.

Bare et tips - at det kan være lurt at man omså vekker de litt når de har ammet siste rundet før de legger seg. De må nemlig lære seg å sovne selv. Det har jeg vært nokså konsekvent på. Prøvde et par ganger å lure meg unna etter at hun sovna til puppen, men endte med at hun våknet etter en halvtime og ville rape/ha mere pupp.

Sover på våres rom, hun er nå 6 mnd og etter at jeg har sunget 2 sanger går jeg ut. Da synger hun seg selv i søvn/leker med dyna.

Så viktig å la de sovne av seg selv, du kan jo prøve deg frem. Men han er enda så liten.

(Ble litt langt og rotete dette da...)

Skrevet

ja, pleier å våkne når han skal rape og han er våken når jeg legger han, men han roer seg liksom ikk uten at vi er inne å gir han smokk eller stryker på han.. kan jo ikke la han ligge å gråte heller.. om du skjønner hva jeg mener:) men han sliter litt med magen sin kan jo være det som gjør det.. synes du vi skal slutte å kose på han og bare gi han smokken også gå ut igjen da?? førstegangs serru og ganske grønn;p hihi

Skrevet

Sønnen min er straks 5 mndr og vi har akkurat det samme problemet. Godt å høre at vi er flere for kveldene er slitsomme... Tror jeg skal prøve å legge ham tidligere jeg også, for tror han blir overtrøtt og urolig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...