Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos manuell terapaut med lille frøkena 3 ganger nå. Men begynner å tvile på at hun skal bli bra av behandlingen der.

Er det noen andre som har prøvd andre ting som hjalp??? Jeg tar også imot alle slags råd hvis dere har det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har du prøvd kiropraktor?

Det sto en tid tilbake en artikkel i avisa "nye Troms" om et par stykker som hadde hatt sine små til behandling hos kiropraktor, og det tok knekken på kolikken.

Har, heldigvis, ikke hatt kolikkbarn selv:)

Skrevet

Jeg tok jenta mi til manuell terapi v/ Sjølund, hos han akupunktøren, men da var hun 2, 5 mnd så var begynt å roe seg. Men han gav meg likevel noen tips:

La barnet ligge myyye på magen, så lenge h*n klarer. Pause, så mage igjen. (Gjerne på stellebordet ved hvert skift) Mi så mest til venstre, så fikk beskjed om å stimulere henne til å se mot høyre (mens hun lå på magen.) Så vi tok stellebordet ut fra veggen, og faren eller jeg sto foran/på sia og prøvde å få henne til å se dit. Hun var nemlig litt "skjev" i ryggen, men når dette ble mere "beint" så ville visst mageproblemene gi seg..

Det andre jeg fikk beskjed om, var å legge henne på magen, og ta av body. Ta peke og lang-fingeren (på samme hånd) og før på hver side av ryggraden, ovenfra og ned. Gjøres et par ganger.

Til tider hjalp det å bære henne i Baby Bjørn på de kveldene som ikke var så veldig ille... Litt avlasting i armene!

Litt rotete forklart, men håper du skjønner!

Ellers har du vel prøvd sukkervann regner jeg med?Og prøvd å holde deg unna melkeprodukt? Det tålte hvertfall ikke mi...

Lykke til!!

Skrevet

Hei kom-som-bestilt

Tusen takk for svar og tips. Da er det samme manuellterapaut vi har gått til. Jeg var på siste behandling i dag og han sa hun burde blitt bedre etter forrige behandling men at vi fikk håpe på at det skjedde noe i løpet av de nærmeste dagene. Jeg har desverre ikke så store forhåpninger ettersom at hun har hatt kjempevondt hele dagen.

Fikk også tips om den massasje metoden med feke og lang-fingeren. Men han sa ikke noe om å la henne ligge på magen. Men det skal jeg prøve å la henne gjøre. For jeg har merket at hun liker å ligge på magen. På dagtid sover hun kun når jeg ligger med henne oppå brystet mitt (mage mot mage) eller når jeg går tur med henne i vogna.

Baby bjørn er hun ikke så alt for glad i nei, men jeg bruker også den for å få litt avlastning på armene ja .......

Sukkervann fungerer desverre ikke på denne frøkena nei :(

Etter at jeg leste innlegget ditt har jeg kuttet ut melkeprodukter. Har tenkt på at jeg skulle gjøre det lenge, men det er ganske omfattende arbeid og har gruet meg til å begynne med det. Men nå er jeg helt desperat etter søvn og skal prøve å holde meg unna alt av melk.

Måtte du holde deg unna alt av melk, feks melk i ferdigsauser ol.???? Eller var det nok å holde deg unna å drikke melk og spise ost ol.????

Når begynte du å spise melk igjen??

Dette ble langt og mye spørsmål men jeg håper du kan svare meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...