Gå til innhold

Nytt forslag til fordeling av permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nye forslaget er nå at far og mor skal få 22 uker hver. De resterende 22 ukene skulle bli fordelt dem i mellom. Høres veldig ut som noen prøver å spare penger her.

Man kan jo fordele det slik at far får mer enn 5 uker (som det er nå?). Og mor vil da få dårligere rettigheter. De 22 ukene vil jo gå vekk om far ikke har mulighet til å ta disse ukene. Staten vil dermed spare penger. Eller tar jeg feil? Andre synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg og reagerte på det!

Pappan har vel 6 uker han må ta, ellers mister man de ukene. Også må mor ta 6 uker etter fødsel. Resten av permisjonen kan man fordele som man vil...Synes det er skikkelig rart om dette forslaget kommer igjennom, men er jo flere som har kommet med lignende forslag, og det synes jeg er litt skummelt!!!

Skrevet

Jeg synes tre-deling er kjempedumt, det bør være opptil enhver familie å velge den løsningen som passer best for dem. Her hadde vi da mistet de 22 ukene, for det økonomiske tapet av 6G regelen hadde blitt for stort.

Skrevet

Jeg synes absolutt dette forslaget burde blitt bekjempet. Jeg lukter sparetiltak. Er det ikke fødeavdelinger, så skal de jammen meg begynne på permisjonsordningene i forbindelse med fødsel også! Nå tror jeg vi kvinner må våkne litt, og bekjempe dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...