Gå til innhold

Frihet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble mor for drøyt to mnd siden hadde jeg på forhånd bestemt meg for at jeg ikke ville ofre all min fritid. Derfor prøvde jeg å gi henne flaske med mme ganske tidlig for å se om ho ville ha det. Det funka supert så nå får ho ca 50% mm og 50% mme i løpet av et døgn. Er der bare meg som liker å kunne ha litt egentid eller har andre også slike løsninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

har ikke gjort det til nå, men om nødvendig får hun mme eller pompet melk :)

Skrevet

Jenta vår har fått mme omtrent helt fra starten pga ammeproblemer.. Jeg liker å ha litt fritid for meg selv.. derfor er det litt godt å bare sitte og slappe av etter hun har lagt seg eller å dra i butikken alene mens pappan har henne.. Liker ikke å være lenge borte fra henne men det blir lettvint at pappan kan mate henne også når hun får mme..

Skrevet

Klart det er greit å ha litt frihet:) Her funka ikke amminga, så vår lillegutt får mme og flaske. Det var på forhånd bestemt at fra lillegutt var litt over 2 mnd skulle jeg og pappaen bytte på å være hjemme, så jeg jobber annenhver uke og er hjemme annenhver uke. Hadde amminga funket hadde det blitt pumping, men nå trenger jeg jo ikke stresse med det heller... Ellers er det supert å kunne dra på trening og la pappaen gi mat, eller ta en jentekveld innimellom og ta helt fri, for jeg kjenner at jeg trenger det! Alle rundt oss har hele tiden sagt at det er viktig å gjøre det som kjennes riktig for oss og ikke høre så mye på alle andre eller føle seg presset til å gjøre noe som ikke føles riktig. Så lenge dere synes det funker med 50-50 mm og mme og det føles riktig for dere, så er det riktig:) Lykke til videre!

Skrevet

Niks, her ammes det for fullt og jeg koooser meg med å ha baby i nærheten hele tida.

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg ofrer min frihet fordi om jeg ammer. Frihet for meg er ikke å være vekk fra jenta mi, men å ha muligheten til å gjøre ting sammen med henne.

Skrevet

heia!

du kan jo gi morsmelk fordeom du vil ha fritid?

du kan jo gi erstatning når du er borte og morsmelk ellers?

hmz.. jaja..

ellers er jeg helt me på d du snakker om frihet.

alle mødre skal liksom ha så lyst å være bundet sammen med barnet 24 timer i døgnet. må jo være lov til å gjøre andre ting innimellom også.

ble provosert av helsesøster, jenta mi tåler ikke kumelk, så jeg må vende henne til annen erstatning og spurte henne om råd.

hun svarte meg med at jeg måtte holde meg med barnet hele tiden. og ville helst ikke at jeg skulle gi erstatninger fra apoteket. fysj!

selvom jeg elsker dattera mi, ønsker jo alle litt tid til andre ting avogtil!;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...