Gå til innhold

Noen tannhelsesekretærer eller tannleger her????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en visdomstanns om ikke kommer seg ut, og som gjør så jævli vond når den bryter ut(stakkars Elias, vet akkurat hvordan du har det nå!!)

vet dere om det er muli å få kommet til tannlegen å snitte opp tannkjøttet slik at den kommer seg ut? jeg biter i kjøttet siden jeg er så hoven der nå,og det gjør så jævla vondt!!!!!!!!

og i såfall om man får bedøvelse eller om det bare er ett fort snitt og ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt peiling. Ring tannlegevakta og få smertestillende. Det er mulig en oralkirurg bør operere ut tannen din. Da kan du isåfall bli henvist som akuttpasient slik at du får time allerede imorgen, eventuelt blir du kanskje satt på smertestillende til du får time. Jeg TROR ikke de gjør noe snitt iallfall.

Skrevet

Hei!

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, eller om tannen stadig bryter frem eller har stagnert. Men det høres ut som du har fått det som kalles pericoronitt, altså en betennelse i vevet rundt tannkronen. Dette er vanlig rundt visdomstenner, spesielt i underkjeven. Ta en tur til tannlegen, så får du i alle fall hjelp. Dersom tannen ikke har videre frembruddspotensiale, må den sannsynligvis ut. Men det er tvilsomt om tannlegen vil ta den ut når betennelsen er i et akutt stadium. Da vil du heller settes på en antibiotikakur e.l. til forholdene har roet seg. Dersom den kommer til å bryte videre (helt) fram, og den sannsynligvis ikke vil skape mer trøbbel, kan det være nok med en antibiotikakur alene. (Vanskelig å si når jeg ikke har sett på den :))

Det du kan gjøre inntil du kommer til tannlegen er å skylle med corsodyl (brun flaske med blå etikett, fåes på apoteket) morgen og kveld. Det virker bakteriedrepende, og vil sannsynligvis lette noe.

Lykke til!

Skrevet

jeg er 19 om knapt en uke...tanna begynte å komme frem på fredag....og det er helt jævlig vondt for den kommer seg ikke ut. og det fjerde hjørnet på venstre siden(underkjven begge to) kommer seg ikke opp og de tre hjørnene har vært oppe i ett år snart nå....men ikke det fjrde hjørnet....

problemet mitt er at jeg har så jævli tannlegeskrekk...og sprøyteskrekk...er rett og slett livredd, men vet ikke hvorfor....gruer meg veldig...

Skrevet

Engstelige pasienter er tannleger vant til :)

Synes du bør ringe tannlegen din og forklare situasjonen. Si at du er engstelig, så tar de hensyn til det. Tannlegen kan også gi deg noe beroligende, hvis du har behov for det. Jeg har hatt mange pasienter som har vært engstelige ved første møte, men som etterhvert har sovnet i stolen. Det er som regel ikke så ille som man frykter på forånd!

Skrevet

ja jeg får vel ringe til de i morgen....men herregud som jeg gruer meg....

Skrevet

Lykke til! Det går helt sikkert fint!

Du får prøve å tenke på tannlegen som en som kan hjelpe deg å bli kvitt smertene :)

Skrevet

fikk time i morgen jeg...

off...*biter negler*wish me luck

Skrevet

Det der sleit jeg med jeg også! Og vet du va jeg gjorde? Jeg tok sprit på en bomullsdott (hjemmebrent), å hadde på området. Hjalp suverent;))

Skrevet

fy f*n! det er selv totur å lese dette!!!

sliter med det samme selv+ litt mer, men har ikke turt å ringe tannlegen enda:(

det grøsser gjennom hele kroppenn når jeg leser om tannleger

Skrevet

Har prøvd det og, men det bare svir og det hjelper ingen ting...derfor så jeg meg nødt til å ringe de idag...tok skikkelig mot tilmeg og forlangte time så snart som mulig. egentlig var det fult til i desember, men fikk haste time...håper bare jeg får tannlegen min for hun er snill og rolig....

men dersomd et blir nå trekking eller sprøyte, ja da går jeg....det skal ikke noe trekking eller sprøyte her...da får de heller legge meg i full narkose....enkelt og greit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...