Gå til innhold

Ang. pappapermisjon og utvidelse av den....


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir skikkelig frustrert!! Forslag fra Akademikerne (som også har kommer før fra andre instanser) er at permisjonen skal deles i 3 like deler, en som mor skal ta, en som far skal ta og en de kan fordele som de vil....Høres jo fint ut det...Bare at i realiteten betyr jo det at det kuttes i vår permisjon...

 

Nå MÅ mamman ta de 6 ukene rett etter fødsel, og pappan MÅ ta sine 6 uker (hvis ikke får man ikke de i det hele tatt) resten av permisjonen kan man jo faktisk disponere selv!! Hva er da poenget med å dele den opp i tre deler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også er det jo faktisk sånn at ikke alle har økonomi til at den ene må være hjemme hvis det er skjev økonomisk inntekt....Nei jeg håper de tenker jeg om to ganger før de går videre med dette...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Rister på hodet* Er jo ikke alle fedre som ønsker å være så mye hjemme da! Mannen min har vært hjemme i 4 mnd, men det var fordi han/vi hadde mulighet, ikke fordi han MÅTTE. Synes dette blir litt for mye detaljstyring av staten. Er planen å tvige far til å være mer aktiv i barnas oppvekst?? Vi er da voksne mennesker alle vi som får barn, og vi må da klare å bestemme selv hvordan vi vil fordele permisjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...