Meg og gutten min Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 jobber på sykehjem og var så uheldig at vi ble bare 2 på jobb noen timer for det var ei som måtte dra med en anna pasient. de timene var ufattelig stressende og jeg måtte stelle ei tung pasient og hjelpe til på en anna pasient. begynte å kjenne det i korsryggen på jobb, men nå er det rett og slett helt jævlig!! klarer ikke bøye meg en gang vet det går over om en times tid, men føler det ikke er rett at jeg skal slite meg ut på jobb for å ha det helt jævlig når jeg kjem hjem.er dette forresten begynnende bekkenløsning eller bare sliten rygg? hva gjør man i slike situasjoner der man plutselig bare er 2 på jobb og man er nødt til å ta tunge løft??? jeg kunne jo ikke skyve alt på hun andre... tusen takk for svar og at dere orket å lese:)jeg er forresten 20+2 og har fått ganske så mage.
li75**fødeklar Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Snakk med legen din, det kan være at du bare er sliten i ryggen, men bekkenløsning er ikke å spøke med. Jeg har slitt med det siden jeg fikk mitt første barn for 7 år siden.
kokosyklus Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg tror ikke det er annet enn korsryggplager du har. begynnende bekkenløsning merker man vel helst i underlivet og i lysken+ nedover i bena. Jeg har gjort samme jobben som deg i noen år. Forstår godt at du ikkekunne skyve alt over på hun andre. Det er en vanskelig situasjon når man jobber på sykehjem som til tider kan være ganske dårlig bemannet. Jeg ville nok gjort det samme som du har gjort i dag, men det betyr ikke at det er riktig. Man skal ikke ødelegge seg selv i jobben sin... Har egentlig ingen gode forslag, men fremover kan du kanskje prøve å unngå de tunge løftene. Hvis det blir vanskelig å unngå, synes jeg du skal nevne det for legen din. Eller lederen din, kanskje det finnes andre arbeidsoppgaver for deg? Kanskje de kan tilrettelegge arbeidet ditt annerledes slik at du slipper sykemelding? Dagvaktene er vel iallefall bedre bemannet enn kvelder osv? Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå