Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg merker at Mia sliter litt med grøten på kvelden, og det er nok fordi hun fortsatt er mett etter middagen. Har skjønt såpass at man bør kutte ned til 4 måltider etter hvert, mens vi fortsatt er på 5. Er det noen som gir 4 måltider og når/hva er det? (Eller noen som har en flott plan ;-) Vi har det foreløpig sånn: 06 - Mme 09 - Grøt/vann 13 - Mme/frukt 16 - Middagsglass/vann/frukt 18.30 - Grøt/mme Jeg har lest litt om søvnproblemer, og kommet frem til at vi kan prøve å legge henne 19 istedet for 19.30, det kan få henne til å sove bedre (jeg kutter også den siste luren på ettermiddagen). Da blir jo grøten enda tidligere, og jeg får enda en grunn til å kutte et måltid...men hva og når? Hmmm :-/
Bellen^2 Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Her har det gått seg til av seg selv etter at han sluttet å amme på dagen. Han får fortsatt morgenpupp og det gir meg mulighte å få opp øynene før vi begynner med morgenstell og frokost. Vi har fire hovedmåltider: Frokost mellom kl 07-08.30: Grøt og vann Lunsj kl 12-13: Skive med pålegg, fruktmos, vann Middag kl 15-16: Middagsglass, vann Kvelds kl 19.30-20: Grøt, vann Vi må nok øke middagsmengden og evt. ha et mellommåltid i løpet av dagen, men prøver oss litt frem der.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Hei Her så er det nogenlunde slik: 09 - smaksprøve grøt + mm 12 - mm + frukt 15 - middag + vann 18 - grøt + vann ca 19:15 - mm på sengekanten Hun får kun litt mm før frokosten klokka 09, men det er jo klart at dersom Mia står opp klokka 06 så blir det jo litt lenge å vente helt til klokka 09 da. Camilla står opp tidligst 07, noe annet er uaktuelt hehe, men så er jeg så heldig at hun som regel roer seg fint med smokken sin da. Og jeg merker også at hun er ikke skrubbsulten når hun våkner heller, drikker bare litt mm på en pupp og så er det litt lek og moro før frokost klokka 09 Lykke til :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2007 Det var interessant! Går han fra 07-08.30 til 12-13 uten mat? Jeg stapper sikkert jentungen alt for full av mat, hun er jo langt forbi å trenge mat hver 3. time lengre. Hun får ikke tid til å kjenne etter om hun er sulten engang før jeg er der og stapper noe i munnen på henne :-/ Jeg har tenkt at så lenge hun er såpass "slank" så kan jeg bare kjøre på med alt hun orker, men det blir vel ikke helt riktig det heller. Men jeg tror at det må bli mer fast føde og mindre melk. Men vi får se om hun endrer sovevanene litt *håpe håpe at hun sover til 07* så blir ting litt lettere all around tror jeg.
Bellen^2 Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, etter morgenpuppen er det grøt (frokost) en 1/2 time etter og så er lunsj ca 4 timer senere. Det kommer jo litt an på hvor lenge han sover og hva vi gjør på formiddagen etc. Jeg prøvde lenge å legge inn et mme måltid hvis han skulle ha formiddagsdupp, men ni av ti ganger var det bortkastet så da kuttet jeg og da spiste han bedre til lunsj.
Tussi og Maja Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Vi hadde veldig like mat-intervaller som deg og Mia tiligere. Men nå har vi begynt med frokost-grøten litt tidligere. Dvs hun får mm ca halv sju og grøt rundt kl halv åtte. Da blir det i hvert fall litt lengre mellom måltidene. Maja synes nok også det er litt lite med kun tre timer mellom måltidene. Men det er jo ikke enkelt å få til fire måltider på 12 timer uten at det blir korte intervaller :-/
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Hei. Nå er min gutt litt mindre enn din snelle. Men vi er nede i 4 måltider pr dag, men jeg legger inn en liten knert med melk på morgenen før grøten, for at ikke ventingen skal bli så lang. kl. 07:00 mme 120ml kl. 08:30 Grøt med vann kl. 13:00 Fruktgrøt med vann kl. 16:00 Middag (smaksprøver) og fruktglass kl. 18:30 Grøt + 90ml mme Leste i boka mi, at barn sover også veldig dårlig på alt for mette mager, og at de helst ikke skal spise de siste 45 min før de legger seg.. Har ikke prøvd dette til det fulle. Vi venter ca 30 min fra han spiser kveldsmat til han legger seg.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2007 Nå er jeg glad jeg spurte, det gikk opp et lite lys for meg! Jeg blir så satt i mine vaner så jeg klarer ikke helt å tenke hvordan ting kan gjøres annerledes. Jeg tenker jeg gjør som Seier & Glede og gir et halvt måltid mme på morgenen, og starter tidligere med grøten. Da bør resten av dagen falle litt mer på plass. Tusen takk jenter! :-)
måken og vesla Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Vi driver å prøver oss fram. Målet mitt er å få fire måltider, men det er ikke så lett, det hender det blir 3 og så mye mm innimellom og om natta. Noen dager tar hun seg en lang lur og da rekker vi ikke alle måltidene...Jeg sliter litt med å få måltider og soving til å gå opp. Nå blir hun ofte trøtt etter 3 timer - og da er det egentlig tid for både mat og lur. Hvis hun sover 45 minutt går det fint, men hvis hun sover 1,5 time så blir det travelt med alle måltidene. Det må legges til at hun spiser seint og vurderer maten nøye Fram til søndag spiste hun bedre og bedre - men de siste dagene har hun ikke vært i slag og spiser kanskje tre teskjeier med grøt (ikke pulver altså, men ferdig grøt). Jeg har foreløpig ikke gitt noe særlig vann, men hun får mm når hun vil, de siste dagene har jeg tilbudt mm ofte. Føler at det er et skikkelig rot med mm og mat, men det går seg vel til etterhvert.
Två små trollungar Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Vi har mer og mer gått mot 4 måltider, men det hender fortsatt at det blir 5 (eller 4 plus en "fruktmåltid" på ettermiddagen). I tillegg får Amanda litt pupp på en gang som hun våkner og rett før hun legger seg(men det er langt fra et fullt måltid...). Jeg tror at noen barn trenger å spise oftere enn andre, men kanskje mindre hver gang da, slik at de får omtrent samme mengde mat. Amanda ble frem til for et par uker siden VELDIG sutrete og grinete dersom det gikk mer enn 2,5 timer mellom måltidene. Nå klarer hun 3-4 timer før hun begynner å mase om mat. Tidigere fikk hun mat direkte etter at hun hadde sovet, men nå har vi begynnt å drøye det litt, slik at hun ikke er så sulten neste gang hun legger seg. Og det har ført til at hun ofte sover 1,5 timer istedet for 45 min. De siste dagene har sett omtrent slik ut: 07.00 pupp 08:30 grøt og vann 12.00 brød, frukt, vann og pupp 15.00 middagsglass, vann og pupp 18.00 grøt og vann 18.30 pupp Men nå skal vi jo stille klokka til helgen, så da blir det nok litt forandring i disse tidene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå