Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Er det mulig sier jeg bare!! Far hadde jenta i 1 uke og da jeg fikk henne tilbake var håret helt fettete og ungen var skitten. Spurte om hun ikke hadde dusjet, men han sa at hun hadde dusjet på tirsdag og etter bading på skolen på torsdag. (Hun er 7 år gammel, hvor godt klarer hun å vaske seg etter bading på skolen?????) Han hadde henne fra søndag til søndag, og bare dusjet henne 1 gang!!!! Blir så forbanna!!!!!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Vel, er ikke alle som bader ungene hver dag, eller dusjer. Så kan vel være at han mener det holder med ettpar ganger i uka (som jeg syns det bør). Men du burde jo si det til ham at hun skal dusjes oftere, om det er det dere bruker. Her er det motsatt, jeg har måttet få pappan til å kutte ned på dusjinga.
Lille Kolibri Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Unnskyld, men når ein er sju år er det vel ikkje nødvendig å dusje meir enn to gongar i veka? (det blir jo faktisk to ganger med bading!)
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2007 Jo det er nødvendig. Hun har i tillegg eksem i hodebunnen som holdes i sjakk ved regelmessig dusjing og vask. Så svetter hun veldig mye, så håret blir veldig fort fett. Men for all del, unger som ikke har eksem og som ikke svetter mye, trenger ikke å dusje så ofte. Jeg dusjer henne 3-4 ganger i uka.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 greit at man ikke dusjer så mye, men kan jo bruke øynene, og se at man har fett hår, og er skitten da :S Jeg dusjer/bader snuppa 2-3 ganger i uken, mest fordi ho liker det, også vasker jeg håret 1 gang i uka, om det ikke trengs mer...
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Mitt datters venninne, som og er mitt fadder barn er like gammel som din datter - og hun er sterkt plaget av eksem. I hodebunn og ellers på kroppen. Og der dusjes det kun et par ganger i uka - det og dusje ofte gjør ting bare værre.. Samme med meg selv da jeg var lita.. Og flere jeg vet om - fikk streng beskjed av legen da vi fikk junior at vi skulle ikke overdrive dusjing - da dette gjør eksem værre.. han har det ikke, men dem trodde han kom til å få det, etter som både pappen og jeg har hud problemer..
roxanne Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Man må jo selvfølgelig bade/dusje ungene etter behov, men nå som det blir kaldt ute er det ikke så lurt å bade/dusje alt for ofte. Fettet i huden vaskes bort av for mye såpe og vann. Resultatet blir tørr hud og at en fryser lettere. Mine barn bader i badekar 1-2 ganger i uken, ellers så er det kroppsvask ved springen x 2 pr. døgn. Men jeg hadde blitt oppgitt om jeg hadde opplevd det du gjorde.
Lille Kolibri Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Min erfaring er at dess oftare eg vaskar håret, dess meir fett blir det. Og er ho skitten andre plassar går det jo an å vaske med klut. Men sjølvsagt, eg skjønnar jo at viss ho ser forferdeleg ut kan ein jo ikkje kjøre "telleregime"...
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg vasker ikke kroppen hennes med såpe hver gang jeg dusjer henne, men håret må ha en omgang med spesialshampoo. Det med at eksembarn ikke skal dusje for ofte, varierer vel fra barn til barn. Her må hun dusje ofte. Så bare denne gangen hun var hos pappan. Utslettene hadde jo "eksplodert" på ei uke. Men så lenge håret holdes reint og hodebunnen får massasje blir det mye finere. Men uansett om han ikke dusjer henne mer enn 1 gang i uka, så må han da for fader vaske kroppen hennes med vaskeklut et par ganger i uka!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå