Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har tenkt litt på det her med julekalender til barna. Et år kjøpte vi Noahs ark båt fra Little people og delta opp dyrene i hver sin pakke osv... Det synes jeg var ålreit, for da blir pakkene moderate. Dessuten hadde vi ikke mye leker enda på den tiden. I år vet jeg ikke riktig... Synes kanskje det hadde vært bedre med en sjokoladekalender e.l. slik at barna ikke blir vant med at de skal få en leke hver dag(dessuten har vi lite bruk for alle de smålekene som flyter). Sjokoladene er jo så små alikevel...? Hva gjør dere?
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har ingen barn enda, men jeg hadde rett og slett gått for vanlig sjokoladekalender. Jeg husker selv hvor stas det var når jeg og søstra mi sto i gangen og fikk åpne dagens luke. Sjokoladen som er inni de kalenderne er jo som du sier veldig små, og det er jo jul så hvorfor ikke? Synes den dag i dag at den sjokoladen som er i de kalenderne er noe av den beste, trass i "papp-smaken".. hehe.. Det er liksom jul når man putter den lille sjokkisen i munnen synes jeg. Gaver får man masse av på julaften ! .. Vi hadde tradisjon med at vi fikk åpne en gave på julemorningen heller vi.. Dette var vel helst for å døyve maset vårt, men det var veldig koselig :-) Har faktisk tatt med den tradisjonen videre her i huset sammens med sambo og!
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg lager egen kalender vært år. Men frem til nå har det bare vært til samboer da.. Hvor gamle er dem? Mamma lagde også kalender.. Det var stort lys i vintermørket når jeg sto opp for å sykle til skolen husker jeg..Hadde moderate pakker. En smågodt ting den ene dagen, et viskelær den andre. Litt stor ting på julaften. Et par venninner hadde bokstaver i hver pakke. (store nok til å kunne lese) Bokstavene ble satt sammen til et ord på julaften som sa hva de fikk. Det var alltid en litt større ting.
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 I år skal jeg forresten lage den som står i KK jule nr. Med papirposer festet i klyper på hvit sponplate. Den er kjempefin. I fjor sydde jeg 24 vattstrømper og hang dem opp i gardinstangen. Tenkte å bruke dem annet hvert år..
TussiLussi Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Har brukt hjemmelagede kalendre i 7 år. Småting som sokker, vanter, tyggis, tatoeringer, og vet dere hva som har vært største hit???? Ballonger !!!! Dvs hva unger gleder seg over trenger ikke være de største ting. De samlet figurballonger og var elleville både når de fikk de blåst opp og når de fikk leke med de...hehe...
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Så lenge en klarer å moderere seg med gavene i hver pakke så er vel det ene alternativet like godt som det andre. Jeg har jo hørt om de som tar heeelt av og der den ene dagen er det en pakke lego og den neste en cd...DET er å tippe litt vel over for meg.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, det kan fort tippe over, da en må gi ny ting hver dag... Snuppa vår blir 4 år etterhvert, derfor har jeg droppet tanken på viskelær o.l. Men tror jaggu vi kjører på en kalender med sjokolade, twist eller noe sånn... Kan jo ta en julemarsipanpose og dele opp gså... Noe av morra er jo å lage kalenderen også ;o) Godt er det også*ler* Kan pakke inn ballonger(det er alltid supert, ja) og litt sånn også innimellom. Takk for tips, damer! Jeg går nok for en slik kalender i år... Tar foresten imot fler tips til hva en kan ha inni en slik kalender, uten at det er noe dritt... Mitt tips: prompepute til 19,- på Toys R Us...feks på en lørdag ;o)
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Her blir det pakke kalender, min mann har sydd en kalender til ungene. Den er 120x80 cm. Ungene får trekke en pakke hver sin dag, de får alt fra en sjokoladebit til termoser/matboks osv. Kommer an på alderen til ungene.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 de får også barne-tv kalender på deling
ano`num *17.03.10* Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Vi har brukt pakkekalender i flere år, og jeg er mye mer fan av det en sjokoladekalenderene Men det er jo en smak & behag sak da.... Vi har pakket inn alt fra nytt undertøy til fox. Det som har vært pop hos oss, og som vi synest er koselig er lapper med avtaler. Feks at vi skal lese, bake eller lage noe annet. Vi har også gjort litt forskjell på hverdag og helg. I helgene er gavene litt større, noe å leke med eller noe vi skal gjøre. Mens de som kommer i den ellers så travle hverdagen er mindre. Som en sokk eller et drops. Synest det er koselig med kalenderen som henger der med alle de små pakkene jeg (";)
håper på fulltreff Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Huff... jeg er ikke noe flink å lage til sånne ting... I fjor var gutten bare 8 mnd og da gav vi han duplo klosser hver dag - stor suksess! Men, hva skal jeg gjøre i år?!?! Er ikke noe god på å finne på små gaver. Jeg tror at sjokoladekalender er helt ok. Ser ikke at det skal være så mye verre enn de gavekalenderne som noen lager til med masse gaver på str med det vi fikk i julegave da jeg var liten.
Birthen Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Malte et enkelt bilde med snø og garntrær på et avlangt lerret (høres kanskje avansert ut, men var kjempeenkelt - ide fra Panduro i fjor) Limte på artige trefigurer (også fra Panduro) og skrudde kroker til pakker i underkant av lerretet. Har to barn (foreløpig) og de får pakke annenhver dag. Varierer mellom fornuftige ting som undertøy og sokker og en liten leke eller noe godt å tygge på. (Lørdag får de begge to) Synes kalenderne ble kjempefine og gleder meg til å ta dem frem igjen i år!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg tror jeg kommer til å kjøpe en sjokoladekalender. Som du sier, så er sjokoladene ganske små, og vi er ellers påpasselig med godterier. Husker jeg var veldig gla i disse selv da jeg var liten
Mumie_Mamma Skrevet 25. oktober 2007 #14 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har brukt både sjokolade kalender og pakke kalender,men da har jeg bare kjøpt billige små ting,godteri. Men faktisk når det var påske en gang når hun var liten og kunne spise kjeks,så fylte jeg påskeegget med babykjeks,hehe.. det var stas det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå