Gå til innhold

Finnes det danseskole for 1 åringer tro?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager har en 1 åring på danseskole og gjøre?

Skrevet

1 åringer danser de og.

Men kanskje best på hjemmebane i ett par år først,

Skrevet

Les litt om barn og stress, en bok jeg kan anbefale alle som har barn er Om barn og stress av ylva ellneby. Fikk meg en tankevekker jeg iallefall

Skrevet

Har aldri sagt at 1 åringer ikke danser! Men hva skal de gjøre på en danseskole??! Det var det jeg spurte om. Ikke rart disse småttingene er stressa nei!

Skrevet

det er nok ikke noen som har spesifikk dans, men det er forskjellige musikktilbud til barn der de og danser litt.

"musikk fra livets begynnelse" er vel et sånn tilbud

Skrevet

Det kan man vel gjøre hjemme også, spille litt musikk altså? Slike organiserte aktiviteter må være for dem som har ekstremt lite å gjøre, eller dårlig fantasi.

Skrevet

ehm, det er jo ikke bare for sangens del, men også for fellesskapet. barn har det koselig sammen, og de som har deltatt på slike grupper har det utrolig moro sammen. I tillegg er det en fin måte for voksne å få tilbringe tid med hverandre i en koselig sammenkomst.

Skrevet

Sjekk med det lokale idrettslaget.

Pleier å ha mor-barn-turn eller dans :)

Skrevet

vl bare si (uten å støte noen) at alle slike tilbud er best for mor ikke for barnet. I dag skal ungene aktiviseres i organiserte grupper fra de er født(babysang/svømming osv) les den boka + David Elkind-Barn under press. En tankevekker

Skrevet

Å helledussen hvor mange irriterende svar..!!!!!

Jenta mi på 1 år og 10 mnd har gått på dans i hele høst..!!Barnegruppe fra 1-3 år- en dag i uka, fra kl 1630-1700.

Og jenta mi har ELSKET det fra første dag!! Der er de mange små barn som koser seg sammen. Og det er 100% uhøytidelig. Dvs at om et barn ikke føler for å danse akkurat den dansen som er der og da, nei, så gjør han/hun ikke det:) Om jenta mi føler for å bare se på de andre, så gjør hun det. De gjør akkurat som de vil, men stortsett så vil alle følge dansene som er til sangene.

Hver gang er det de samme dansene i samme rekkefølge.(kaptein sabeltann ,pippi o.l.) Det gjør at jenta mi og mange med hun, nå kan de dansene veldig godt; noe som gir god mestringsfølelse. I tillegg er dette pardans, barn + en forelder. Vi har jo det kjempe morsomt oss i mellom!:) Iallefall når vi danser rock, og alle barna går litt i fra foreldrene,løper mot de, og vi kaster de opp i lufta:) MYYE barnelatter på den "danseskolen" ja..!!!!

Noen barn har fått seg fine rosa kjoler som de danser med, og jenta mi kaller det "dassesjole".:) Så hun har også en bestemt kjole som hun liker å ha på seg når vi skal dit. Og hver gang hun ser den, maser hun bare om at hun vil danse med barna! Sier det når vi besøker besteforeldre også, at hun vil dansemed barna:)

I november er det "avslutnings-ball", der besteforeldre og søsken kan komme å se på hva de har lært, og vi gleder oss kjempe mye. Ja; for det kan bli veldig spennende å se om det blir igjen noen barn på scenen, eller om alle går til sine kjente:) Om barna ikke vil danse, ja-da er det helt greit!!!:)

Bare moro-ikke ETT vondt ord.

Så ikke uttal dere om noe dere ikke vet!!!

Skrevet

Hørtes så koselig ut!!

Synd at det ikke finnes slike tilbud i Oslo før barnet er nesten 3 år...

Har lett og lett, og det jeg har funnet er tilbud de hadde tidligere men som nå er lagt ned pga for lite påmeldte...

Skrevet

For lite påmeldte..? Her var det altfor mange påmeldte, så de måtte fordele dansegruppen på 2 dager..:) Synd dere ikke har tilbudet-kjempe gøy!(nei, ikke bare for mor;)

Skrevet

Det var det de sa da jeg ringte for å melde oss på...tror de måtte ha inn 10 stk...

Hadde meldt oss på musikk fra livets begynnelse, der de brukte instrumenter og danset. Men der var det også for få påmeldte så de slo sammen 2 kurs og alderen ble fra 1,5 til 4 år på en dag og klokkeslett som ikke passet oss. Synes det var litt for stor forskjell i alder da det opprinnelig var fra 1,5 til 2,5 og ble en smule irritert da de ikke sa ifra før 1 uke før kurs start.

Så ble ikke noe musikk og dans på oss = (

Skrevet

Kunne også gjerne tenkt meg å ha vært med på noe sånt, men her vi bor er det mest fra 3 års alderen. Snuppa hadde bare hatt godt av det, hun elsker musikk, både å spille instrumenter, høre på og danse til. Til og med de i barnehagen sier at de aldri ser henne så lykkelig som når de driver med musikk og sang :) hvorfor i all verden skulle det vært skadelig å ha tatt henne med på dansing? hun elsker jo å være sammen med andre barn også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...