Bebis lucas08 venter en til Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 fikk dette i mailen min idag..tingen er den at jeg tror jeg var med i en konkuranse der man skrev inn mailen og kunne vinne.. men er usikker nå om dette er en scam eller om det ekte... har sendt dem en mail med svaret ARE YOU KIDDING ME?? lurer på om jeg får svar..har skult batch serial og det andre nummeret... noen som kan hjelpe? UK National Lottery (E-Lottery Program) Baley House, Har Road Sutton, Greater London SM1 4TE Liverpool United Kingdom . Dear Lucky Winner , We are pleased to inform you of the result of the just concluded annual final draws of UNITED KINGDOM NATIONAL LOTTERY international e-Lottery programs that was held 23rd September, 2007. The online cyber lotto draws was conducted from an exclusive list of Draw 2,157,123 email addresses of individual and corporate bodies picked by an advanced automated random computer search from the internet,no tickets were sold.After this automated computer ballot, your e-mail address emerged as one of winners in the category \"A\" with the following winning information: REF No: UK/''''''' BATCH No: ''''''' SERIAL No: ''''''' You as well as the other winner are therefore to receive a cash prize of pound £1,000,000(One Million Pounds Sterling) each from the total payout.Your prize award has been insured with your e-mail address and will be transferred to you upon meeting our equirements,statutory obligations,verifications,validations and satisfactory report. To begin the claims processing of your prize winnings you are advised to contact our licensed and accredited claims agent for category \"A\"winners with the information below: To file for your claim, Contact the processing Consultant: Claim Agent Name: Mr. Walker Jones E-mail: [email protected] Phone Number: +44 7045728013 Fax:+44 7075020770 Do fill out the claims form to Mr. Walker Jones in other to process the claims of your prize without delay. PAYMENT PROCESSING FORM: 1.FULL NAMES: 2.ADDRESS: 3.SEX: 4.AGE: 5.MARITAL STATUS: 6.OCCUPATION: 7.E-MAIL ADDRESS: 8.TELEPHONE NUMBER: 9.BRIEF DESCRIPTION OF COMPANY/INDIVIDUAL: 10.AMOUNT WON: 11.COUNTRY: 12.DATE OF WINNING NOTIFICATION: 13.NEXT OF KIN: Sincerely, MR. MICHAEL CRAIL. UK NATIONAL LOTTERY BOARD.
ambumamma Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 den har jeg fått og. fler jeg kjenner og. tror det er sånn mail de sender til mange og håper noen skal svare
Bebis lucas08 venter en til Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2007 jeg får se hva som skjer... se hva slags svar jeg får..... men 11 mill kr hadde kommet gått med.. lol
mine små alver... Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 hmm..vanskelig med sånne ting asså,er jo så mye bøff ute å går også. Men så lenge du ikke blir nødt til å betale noe eller gi opp kontonr og fødselsnr så får de vel ikke gjort så mye? mailen har du jo åpnet så hadde det vært et virus så hadde du vel sett det til nå?? kan du ikke prøve å google uk national lottery board da? og navnet???:)lykke til,får håpe det ikke er en scam da,og at du faktisk har vunnet noe:)
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 ...eh...en i lotteriforbundet som ber deg kontakte ham på en yahoo.com adresse..? Kan det være lureri tro??? Beklager, men du er noe naiv, spør du meg.
Bebis lucas08 venter en til Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2007 er mange som har yahoo adresse betyr ikke at det ike trenger å være alvorlig..(???) trenger sårt noen penger nå ja.. håper for guds skyld at dette ikke er scam... selv om jeg ikke har forhåpninger..
Mininni Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Kjære deg - jeg tror nok det er en scam. Jeg har vært borti endel "nigeria-mail" i jobbsammenheng, og stort sett alltid har "kontaktpersonen" en yahoo-mailadresse - noe jeg finner lite sannsynlig hvis han hadde jobbet for et stort, seriøst lotteri. Det finnes noe i England som heter The National Lottery (altså ikke akkurat det samme navnet), så er du VELDIG i tvil anbefaler jeg deg å gå inn på deres internettsider, og kontakte dem for å sjekke autensiteten, ikke mail denne yahoo-fyren. Det virkelige lotteriets kontaktpersoner har "national-lottery.uk.com" i sine mailadresser. Sorry....
Bebis lucas08 venter en til Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2007 jeg får se hvilket svar jeg får.. jeg gir hvertfall ikke vekk kontonummer, eller personnummer... hehe
Athina' Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Tviler på at det er ordentlig når det er brukt yahoo adr. Store org. bruker sine egene domener, eks @norsktipping.no o.l. Men gud så herlig det må være å vinne en sånn sum da! *drømme*
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Dette er et virus, så du gjør dumt i å svare de... har stått på forsiden av www.startsiden.no for lenge siden at mange får mailer fra dette, men at det bare er lureri... svarer du de så kommer de seg innpå kontaktlista di, og sender det samme viruset til de...
Donna1 Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 jeg harværtmedomsamme ting forikke sålenge siden.og dum somjeg var betalte jeg massepenger men det viste seg at dte var lureri og de krevde bare mere ogmere penger av meg for åoverføre til meg osv....de skulle ha over 300000 for å overføre penger ???hallo?? det koster ikke så mye å overføre penger fra utlandet . så nei ikke la deg lure kjære deg. jeg anmeldte saken men de kunne ikke finne gjerningsmannen fordi selvom han utgir seg for å bo i spania eller noeså sitter han elle rhu egentlig i england eller pakistan. jeg betalte over 16000kr jeg men takk å pris hjalp en etterforsker meg å få tilbake de pengene for de hadde blitt redd i den banken han hadde konto . men han eller hun heter ikke det som de sier. og ikke svar dem for de er vedllig flinke og utspekulerte tilålure deg. tro meg!!!! de lever av dette her og det er deres jobb å lure stakkars folk og stjæle andres penger.ikke svar er mitt råd. klem
Babyønske �� Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Det er nok lureri ja : http://forbruker.no/pengenedine/dinerettigheter/article1094729.ece
yvve73 Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg trodde ærlig talt ikke at noen gikk på dette lengre. Man vinner jo ikke i et lotteri man aldri har deltatt i...........
~Roskva~ Skrevet 24. oktober 2007 #15 Skrevet 24. oktober 2007 SCAM!!! Dette er bare lureri! Du må for Guds skyld ikke sende dem noe personlig informasjon eller penger. Hvordan jeg vet det? 1) Du har ikke deltatt i dette lotteriet. De sier selv at " The online cyber lotto draws was conducted from an exclusive list of Draw 2,157,123 email addresses of individual and corporate bodies picked by an advanced automated random computer search from the internet,no tickets were sold." De påstår altså at de har så mye penger at de samler inn tilfeldige e-post-adresser på nettet, og gir noen av eierne 11 millioner kroner hver. I don't think so... 2) Det nasjonale lotteriet i Storbrittania heter som nevnt ovenfor The National Lottery, ikke United Kingdom National Lottery. De selger lotto-billetter på samme måte som alle andre seriøse lotterier i verden, de deler ikke ut penger til hvem som helst. 3) http://www.national-lottery.co.uk/player/p/home/home.do Dette er hjemmesida til det virkelige National Lottery. De har ingen "E-lottery program". 4) Lengre ned i e-posten sin sier de at "Your prize award has been insured with your e-mail address and will be transferred to you upon meeting our equirements,statutory obligations,verifications,validations and satisfactory report.". Dette er ikke sant - e-post adresser er noe av det mest usikre som finnes i verden, og kan ikke brukes til å "insure" noe som helst! 5) Telefonnummeret de oppgir er ikke registrert i noen telefonkatalog online som jeg kunne finne. De oppgir heller ingen adresse du kan sjekke telefonnummer eller firmaet mot. Veldig mistenkelig.. 6) Som de andre har sagt før meg: et seriøst lotteri ville ALDRI ha benyttet seg av en e-post-adresse som [email protected]. ALDRI! Jeg beklager å måtte knuse den fine drømmen, £1 milllion hadde nok kommet godt med for de fleste av oss :-) Men du bør nok satse på sikrere inntektskilder enn det der... Jeg håper du har vett til å la deg overbevise om at dette bare er tull og fanteri, selv om du inderlig ønsker at det er sant. Vær så snill å ikke la deg lure, det har du ikke råd til!
JonathanTheamamma Skrevet 24. oktober 2007 #16 Skrevet 24. oktober 2007 Hehe, ikke for å være slem, meeeen, tror ikke man kun får en mail dersom man vinner 11mill. Selvom dette er i utlandet så tror jeg nok de ville ringt for å overbringe den gode nyheten! Litt merkelig at noen fortsatt går på dette egentlig. Har fått sånne mailer de siste 5 årene, og sletter alle med en gang.
J@h@ Skrevet 24. oktober 2007 #18 Skrevet 24. oktober 2007 Adressen er humbug!! Alle vet da vel at Liverpool ikke er i Greater London. Forresten brukes ikke Greater London i adresser. Sutton ligger i Surrey forøvrig og er ikke litt i nærheten av Liverpool engang! Dessuten ekisterer ikke postnr SM1 4TE (jeg sjekket hos Royal Mail). Adressen i seg selv er også skrevet feil, om den hadde vært korrekt hadde postnr stått som det siste før United Kingdom. Telefonnr er mobilnr. (begynner med 7, samme som at norske nr begynner med 9) Og hadde yahoo adressen vært Britisk hadde den vært yahooo.co.uk!!
susemor666 Skrevet 25. oktober 2007 #19 Skrevet 25. oktober 2007 Er nok dessverre bare humbug. For all del ikke svar!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå