Gå til innhold

dere med dnbnor..hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal overføre noen penger fra samboers konto til min..vi har begge dnbnor. hvis jeg overfører via nettbank blir det da trekt i morgen klokken 12? hva hvis jeg betaler via telegiro, blir det trekt i dag da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det ikke har noe å si hva slags "utvei" du velger. Banken har en kjøring i døgnet... (ev. midnatt også), nemlig kl. 1200.

Skrevet

synes det er skikkelig teit at det ikke blir trukket med engang, eller at man kan velge det..hpåløst.

Skrevet

det er inne på konto med det samme, enten du velger nettban eller telegiro.

Skrevet

Det er kun mellom dine egne kontoer det går på sekundet, om du bruker telefon eller nettbank. Men, så lenge det er innenfor samme bank, bør det gå litt oftere... Vi har Skandiabanken, men har ikke tenkt på hvor kjapt det går mellom meg og sambo der.

Ellers har jeg også konto i DnbNor, så derfor jeg har litt kontroll på den banken også :) Tror forresten det er 2 kjøringer i døgnet, med unntak av fredager. Da er det kun kl. 1200. I helgene skjer det heller ingenting.

Skrevet

Jeg har betalt til min manns konto og omvendt flere ganger. Da har det gått på sekunder.

Skrevet

betalte med telegiro..gikk med engang...hehe da vet jeg det :)

Skrevet

Ok. Flottings da :)

Da har jeg lært noe nytt i dag også :)

Skrevet

det hadde nok tatt lengre tid hvis jeg hadde gjort omvendt..men med telegiro fikk jeg spørsmål om det skulle trekkes i dag..lærte noe selv jeg dotten hehe =)

Skrevet

Nå husker jeg ikke hvordan jeg gjorde det, men det er en funksjon du kan aktivere som gjør at alle overføringer går umiddelbart. Grunnen til at de gjorde om på systemet var for å demme opp for feiltastinger, siden man ikke kan reversere en gjennomført overføring.

Jeg har også dnbnor og irriterte meg grenseløst over det der.

Skrevet

Jeg har Dnbnor og de har et slikt flott system der man kan velge om pengene skal bli trukket med en gang, og bli disponibelt på en annen Dnbnor konto med en gang. Eller om man skal vente på standard overføring neste dag (ved midnatt) hvis man ikke slår inn overføring før kl 12.

Hvis du går på "mine instillinger", så på regningsbetaling tror jeg det var, kan man velge standard løsning eller alternativ løsning. Velg alternativ løsning så har du pengene på din konto med en gang dere har bekreftet overføringen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...