Gå til innhold

Modningsakupuntur, fungerer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett at det er en del her inne som tar det og at det virker som det har liten virkning. Er det noen her det fungerer på? Har termin i dag og lite som tyder på at fødselen er nær. Lurer nå på om jeg skal prøve akupunktur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt skeptisk, er det ikke best å la naturen gå sin gang?

Er det ikke like vanlig å føde 2 uker +- termindato som på termindatoen, så du har fortsatt god tid?

Skrevet

Modningsakupunkturen skal vel egentlig korte ned åpningsfasen og gjøre selve fødselen "lettere" etter hva jeg har skjønt i alle fall. Så det merker en jo i tilfelle ikke før selve fødselen er igang. Går selv på dette.

Så finnes det jo akupunktur for å få i gang fødsel og. Ei venninne av meg fikk det med sine 2 siste og hun fikk rier samme kvelden med begge.

Skrevet

eg hadde modningsakupunktur i dag, og vart bare dårlig og slapp av hele greia

fikk det gratis på føden, men ville aldri betalt for det!

Skrevet

I Tyskland har man gjort studie på dette med modningsakupunktur, og det skal ha effekt. Jeg tar selv dette, og om det virker eller ikke får vi vente og se på, men det skader ikke å prøve. Det at man blir trøtt og sliten etterpå er helt normalt etter å ha tatt akupunktur. I tillegg setter de nåler for andre plager der jeg går og tar dette. Får bla for halsbrann som jeg har vært veldig plaget av, noe som jeg ikke har lenger nå.

Min tanke ift dette med akupunktur er jo at det må virke for noen siden de bruker det under fødsel, dessuten skader det ikke å prøve:-)

Skrevet

Jeg har fått 7 behandlinger med modningsakupunktur, de 3 første var med fokus på selve fødselsforløpet, mens de 4 siste var for å skape rier. Jeg har ikke merket noe forskjell, ikke vært slapp, ikke noe murring, og i dag fikk jeg konstatert at jeg ikke har tegn til modning. Er 4 dager over termin, tror det er veldig individuelt hvilken effekt det har på den enkelte. Jeg håper jo at når fødselen endelig setter igang så skal åpningsfasen gå fortere og at selve fødselsforløpet vil ha god effekt av akupunkturen. Har forresten betalt i dyre dommer for behandlingene, da en konsultasjon koster 380kr, jeg har gitt opp nå, baby for komme når den er klar...

Skrevet

Nei...funket ikke på meg.

Hadde kur en gang i uka, fire uker før termin..altså fire ganger...skulle liksom modne ting. Er nå ei uke på overtid.

Skrevet

Fungerte som bare det på meg.

Bestemte meg da jeg gikk gravid med snupp at jeg skulle prøve det om jeg gikk til termin.

Hadde ingen tegn på fødsel eller modning. Etter 10min på benken kjente jeg at "noe" skjedde. Det fortsatte noen timer før det ga seg. Dagen etter var jeg tilbake. Hadde ingen tegn i løpet av natten eller den morgenen. Men etter 10 min skjedde det samme igjen. Denne gangen ga det seg ikke, og fødselen var i gang.

Jeg er overbevist om at det var det som satte i gang. Hadde som sagt null tegn, null modning osv før behandling! Ville ikke tvilt ett sekund på å prøve det samme igjen!!

Skrevet

...flott at det virker på noen da. Vi er sikkert ulikt mottagelig for slikt, vil jeg tro? :-)

Har fått fire runder med nåler,(to kurer for modning, to for modning/rier) i føtter/hender og mage. Ca 15-17 nåler hver gang, betalt 50 kr gangen.

Kjente verken kynnere eller ubehag av noe slag.

Siste gang fikk jeg nåler som skulle fremkalle rier, da jeg var to dager over termin. Men, det skjedde ikke noe. I dag 5 dager over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...