hotnsweet har 2 små.. Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har egentlig fødeplass på A-hus, men har søkt meg til Ullevål nå. Grunnen er pasienthotellet. (og at de har lystgass, det har ikke A-hus). På A-hus har jeg hørt at man kan komme på 3 eller 4-manns-rom, og at partneren ikke kan være der til lengere enn kl 21.30 om kvelden. Vi ønsker å være sammen under hele oppholdet, og ikke dele rom med andre. Så slitsomt det høres ut som rett etter en fødsel. Det jeg lurer på er: hvis man har en normal fødsel, kommer man garantert til hotellet da? Noen som har ligget her før?
anne* Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Har et par venninner som har født på Ullevål. De sier at hvis alt er bra med mor og barn, så blir du sendt på hotellet etter en stund. De jeg kjenner som har vært der har vært veldig fornøyde og satt stor pris på at pappa har kunnet overnatte og være der hele tida. Eneste de sa er at du må være litt aktiv selv hvis det er noe du lurer på etc. og ringe på sykepleier etc.
line_n & sara Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 du er desverre ikke garantert en plass på hotellet, er det fult, er det fult! men det er visst ikke ofte d skjer,da! skal etter planen bo der om to uker, med baby og samboer, kan avgi rapport da!
Gemini7 Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg fødte på Ullevål sist, og bodde da på hotellet et par dager, minus 1. natt. Fordi jeg hadde litt høye verdier av et el annet i blodet (hvite blodlegemer??) ville de ha meg på barsel første natta til observasjon. det var veeeldig slitsomt på barsel (veldig subjektivt da). Jeg hadde hatt en fødsel som varte 2-3 døgn, og egentlig ikke sovet på den tida. Når datteren min ble født v midnatt, la de henne inn i senga mi og jeg hadde ergo ikke sjangs til å sove den natta heller. Og det verste var jo sef at det var 3 andre damer på rommet med gråtende babyer. Jeg ringte på en pleier i 4-tida og ba henne ta henne ut litt. og fikk 1 t søvn... Du må for all del gjøre det, de er der jo for å hjelpe, og du må jo samle de kreftene du kan etter fødsel. Så kom jeg på hotellet neste dag og det var som himmelen. Sambo var der m oss og vi tre kunne slappe av i vårt eget tempo. Han tok henne ut noen timer så jeg fikk sove osv. Jeg skal egentlig også føde på AHUS denne gangen etter flytting, men legen min sendte søknad til Ullevål i stedet etter mitt ønske. Egentlig kun pga pasienthotellet. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå