Gå til innhold

Noen som kan gi meg en forklaring på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hodet til babyen har vært festet i over 3 uker nå, og den har ligget slik at ryggen og rumpa har ligget på hele min høyre siden av magen, og jeg har hatt daglige spark på den venstre siden av magen.

I går var jeg skikkelig i fårlig form.. Var skikkelig uvel i magen og utrolig kvalm, så jeg lå bare og sove nesten hele dagen. Orket ikke noe mat eller drikke. Suttet bare på isbiter.. babyen romsterte litt inni der, men sparket ikke.. Bare slike "bedagelige" rolige bevegelser.

På kvelden i går begynte jeg å merke små dytt på min høyre side, og de eneste bevegelsene jeg har kjent siden i går kveld har vært på min høyre siden der hvor ryggen til babyen har vært hele tiden.

Vil dette si at den har klart å snu seg etter at hodet sitter som støpt eller er det en annen grunn til dette? Merker jeg bekymrer meg veldig for dette, for sparkene på min venstre side er helt vekk og jeg begynner å savne de...

Går i min 40. sv. skapsuke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er usikker så ta kontakt med jordmor/fødeavd. Ikke bra å gå rundt å være bekymret.

Du kan også prøve å drikke masse isvatten...da kan det hende det blir fart i henne...

Håper du finner ut av det.

Skrevet

Jordmor sa til meg forrige gang jeg var gravid at de ligger først på høyre siden og deretter skal de snu seg til venstre side - så det er nok bare et tegn på at babyen begynner å bli klar :-)

Skrevet

Hodet kan faktisk "løsne" igjen selv om det har vært festet:o) Det er nok ingenting å bekymre seg for skal du se.

Det kan være en fordel at babyen ligger med kroppen på din høyre side (1. pososjon eller hva det heter), men det går som regel like fint dersom den ligger på din venstre siden (2. posisjon). Det er vanligere at stjernekikkerne ligger i 2. posisjon, men det er likevel få av de i 2. posisjon som kommer med ansiktet/pannen først.

Lykke til!! =)

Skrevet

Babyen kan jo rotere selv om hodet er festet. Det er jo slik de kommer ut; skrur seg nedover liksom....

Skrevet

1 posisjon er ryggen til VENSTRE, 2. til høyre..Ca 60% har 1.pos, mens 40% har 2.pos.. Litt høyere forekomst av stjernekikkere i 2.pos, men dette er ikke noen regel.. Den kan godt snu ryggen litt enda selv om du har blitt fortalt at hodet er festet.. Håper du er mindre bekymret nå... Hvis ikke, ta kontakt med jordmor! :)))

Skrevet

Oi, oi.. Beklager!! Min feil:o)

Du har nok helt rett.. Jeg husker bare at jenta mi lå i 1. posisjon, og synes å huske at hun lå med ryggen på min høyre side;p Er det lov til å skylde på at det snart er 4 år siden jeg var gravid sist?? hehehe... Hun lå nok med ryggen sin på min venstre side da, siden dette er 1. posisjon=)

Takk for rettelsen, Gullpie :o) jeg husker nok riktig til neste gang.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...