F-mor Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Gjør en lang historie kort. Kjøpte ny simo vogn hos forhandler i november 2006, var en 2006 modell og jeg fikk noe avslag. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at det var en ca 10-15cm stor rift i trekket inni skyggen. Jeg ringte tilbake med engang og fikk beskjed om å lever inn skyggen slik at han kunne sende den inn, noe jeg gjorde. Han sa det kunne ta en tid og etter 2 månder fikk jeg den gamle skyggen tilbake. Etter 3 månder fikk jeg "ny" skygge. Den "nye" skyggen var kullsvart og det var en pølse rundt kanten. Jeg sa at denne ikke var lik, siden min vogn er koksgråsvart, men han mente at min vogn var falmet(etter 3månder???) Jeg har sammenlignet den med nye vogner i butikken, og den er ikke kullsvart eller falmet. Pølsa rundt skyggekanten ville jeg heller ikke ha, ville ha lik den jeg hadde..' Han ble sur og sa at det måtte være noe galt med øynene hans, for han mente den passet perfekt. Det fantes ikke noe annet. Etter resurce på internett og etter hjelp fra dere her inne, fant jeg ut at den "nye" skyggen ble sluttet å produsert i 2003....!!! Giddet ikke å gjøre noe mer ut av det og sa at jeg heller ville ha den som var raknet vist alternativet var en som ikke sto i stil. Nå 6mnd etter har vogna revnet enda mer og jeg ringt igjen og hørte om han kunne prøve igen. Han virket sur, men han sa at jeg skulle komme med skyggen slik at dem kunne sende den inn enda engang. Ville ha det skikkeligt, han ville ikke risikere å tape enda 1200.- på enda en ny skygge... Men da tenker jeg: er dette noe han må betale av engen lomme??? Trodde det fantes garanti jeg, slik at han fikk det dekket av fabrikken, eller??? Skal jeg bare gi meg? Er jeg masete? Vil jo selge vogna engang og gav tross alt 4800.- for vognen. Dette ble vist den lange versjonen alikevel..
LizzyG Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Ikke gi deg hvertfall. Ville jo tro at det er fabrikkgaranti på de vognene, men uansett så har di jo en garanti hvis du leser litt på kjøp og salg lovene.
Northernlights Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Hva med å skrive et brev til øverste topp? I "Simoverden"? Fabrikken,altså. Noen må da hjelpe deg med det her?
F-mor Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2007 jo, men tror dere jeg har rett på ny skygge?? Har sendt mail til simo for lenge siden, men tror dere jeg fikk svar, nei???
Northernlights Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Send ordentlig BREV i posten til øverste hold. Dokumenter alt du har gjort så langt. Og merk brevet nederst med "attn.direktøren" eller lignende.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 sender du brev til produsenten kan det ta laaang tid før du får svar. så jeg ville heller ringt og fortalt om problemet.. garanti er det på vogna og jeg ville forlanget å fått en helt ny kallesje.. (hvis det var der skaden var). hadde de ikke gått med på det hadde jeg retunert vogna og krevd pengene tilbake. her er det snakk om å gi litt service,for det er en såpass dyr vogn at da burde den jaggu være hel også..
*Rutletutt* Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Om det er garanti på vognen eller ikke har ingen betydning - det er uansett reklamasjonsrett på den jf forbrukerkjøpsloven. Du har krav på å få ny tilsvarende kalesje eller få fikset den gamle (dette er opp til deg - ikke butikken - med mindre det er en urimelig kostnad for dem å gi deg ny ift å reparere) Ikke gi deg - her har DU rett! Lykke til. Henvis til forbrukerkjøpsloven hvis du møter problemer. http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå