HeBergen Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Bare lurer på hvordan formen deres er? Er kroppen tipp topp og dere i full akitivitet, eller har dere gått i "vente-modus" med rolige dager hjemme? Har selv termin 19.nov, men klarer ikke holde det store aktivitetsnivået eller få gjort så mye som jeg ønsker før fødsel...Mye plaget med vonde bein og føler meg til tider lenket til sofaen. Håper alt står bra til!
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har termin 16.november og er i veldig fin form. Har jobbet 100% hele veien og har siste arbeidsdag i morgen. Har 2 i ødem, elefantlignende ben og blir litt stiv i hendene, men det går greit. Søvnen er sånn passe, men kunne sikkert vært verre. Har mange planer for de neste ukene og fortsatt noen ting som skal gjøres klart, men det er sikkert også lurt for meg å gire litt ned å samle krefter til fødsel og barseltid. Svangerskapene er nok veldig forskjellig fra person til person, og jeg har kanskje vært veldig heldig.
moskvamarit Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Har masse kynnere, menssmerter, bekkensmerter og sover dårlig om natten, må minst to ganger på do pr natt. Men har samtidig (ganske) masse energi.. Hvertfall mye jeg har lyst å gjøre før babyen kommer.. Så spørs det hva man rekker... :-) Har en fantastisk mann som har all verdens omsorg for meg. Og er hjemme med min lille jente på to år. Så dagene går med til åpent lekested og å henge ut med andre unger i tillegg. Så ikke mye sofaliv, men kan sove litt ekstra på morgenen pga min kjære snille mann:-) Går å kjenner etter hele tiden og kan nesten ikke vente til det setter igang... Er så spennende!! Vi har termin på samme dag!! Fritt for å bli først!!
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 har keisersnitt 16nov. Å må si jeg er meget sliten, plaget med vondt i magen å Modningsrier som jormdora kaller de. Men jeg er da åsså syselsatt med en liten kar på 11 månen om dagen, å da er det full rulle fra mårra til kveld. =)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 har termin 26.november, er sykemeldt for tiden men føler at formen varierer veldig fra dag til dag. noen dager er det full shining i huset mens andre bare vil jeg sove å ligge på sofan å se tv=) brukte å gå tur med hunden vår hver dag i mange timer men den siste månden har jeg fått så vondt i magen og kynnere når jeg går mye at jeg har "leid inn" lillebroren min til å gå tur med hunden=) kjenner at magen begynner å ese veldig ut nå og bevegelsene fra babyen begynner å bli mer og mer ubehagelige/vonde når han snur på seg osv.. har også høyt blodtrykk så prøver å ta det litt med ro=)
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Har termin 27.november, er 100 % sykemeldt denne uka, men regner med å gå tilbake til 50% i neste uke. Det er heldigvis ikke så lenge igjen til permisjon. Som storken over skriver så varierer formen mye, men slik er det nå bare. Var hos jordmor, og hun mente i dag at jeg kommer til å føde før tiden. Gjerne for meg, begynner å bli lei den store kroppen og å ikke være så fleksibel som jeg er vant til. Babyen er kjempeaktiv der inne og sparker nesten hele dagen, men sover om natta sammen med meg. Blir vekt i halv syv tida av noen som leker med blæra mi, men det er jo bare greit. Godt å stå opp tidlig på morgenen.
¤Gullklumpen¤ og ¤Tulla¤ Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Har termin 2 november og har vært 100% sykmeldt siden slutten august, da faren min døde. Var 60% sykmeldt før det pga sliten i rygg og bein. Den siste tiden har jeg vært veldig trøtt og sovet veldig dårlig...eller det har jeg gjort helt siden i august da...og nå går jeg egentlig bare å venter på at nurket skal få ett ønske om å komme ut å se den store vide verden. Har egentlig ikke hatt ork til å gjøre så veldig masse som jeg kunne ønske at jeg skulle hatt gjort...som vindusvask, ordne litt ute i hagen og vaske huset skikkelig. Har heller blitt en del besøk hos venninner som også går hjemme med baby og noe lesing og avslapping på sofaen. Men noen dager har jeg helt plutselig masse energi, men hva jeg bruker den på...tja si det?!
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har termin 25 nov. og formen min er så som så.. varierer fra dag til dag med alt i fra 0 energi til å være helt i 100. Har en del kynnere, og kjenner modningen foregår på høyt nivå! Sover ikke så godt om natta lengere, da jeg er en del urolig, og det ender som regel med at jeg ligger våken 2-3 timer midt på natta før jeg sovner igjen. Det blir desverre mange rolige innedager på meg siden jenta er så urolig i magen på meg, noe som fører til en del kynnere og dermed mye ubehag når jeg er ute å går.. Ferdig snart nå, så det blir bra :-)
Månestrålen :-) Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Har termin 27 november og formen er egentlig veldig bra. Er i full jobb, men av og til er jeg hjemme eller kommer litt senere hvis jeg har hatt en dårlig natt. Er så tørst om natten, greier antakeligvis ikke å få i meg nok væske om dagen. Våkner på natten for å drikke vann, som igjen medfører at jeg springer en del på do. Heldigvis har jeg bare 7 arbeidsdager igjen :-)
line_n & sara Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 to uker til termin, og formen er vell bra, den! kan ikke klage..så mye..litt bare, ødem, og etter at magen sank, har det vært et konstant press på blæra! synes jeg tisser hele tiden! er i permisjon, og har ikke tid til å slappe av..rekker så vidt å se home and away! har kontroll hver uke, fysio og akupunktur..puh...og prøver å få unna litt kafe turer med venniner nå før babyen snur opp ned på hverdagen! men, etter at jeg starta på akupunktur, har jeg ikke hatt smerter i bekkenet! (hun setter nåler for bekkenmuskelaturen, og det hjelper!!) så sover jeg bedre også, får noen nåler for å bedre søvnen! før sleit jeg med å sovne når jeg hadde vært oppe på do om nettene, men nå sovner jeg igjen m en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå