Gå til innhold

Er str 27 i sko skolebarnstørrelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte Gore Tex - sko til jenta mi på litt over to år for en stund siden. Da endte jeg opp med str 27, for jeg tenkte at hun jo trengte litt plass til sokker etc. Og 26 passet liksom akkurat.

Nå kom jeg nettopp over en størrelseguide, og der står det at str 27 liksom skal passe for skolebarn. Den var visst engelsk eller amerikansk, så barna begynner vel tidligere på skolen der. Men er det noen andre her med barn på 2 - 3 år som bruker str 27? Jeg har jo lest at barn stort sett går i for små sko, så nå skulle jeg være sikker, men.....

(Ja, jeg deponerte på to ulike str for å prøve hjemme; jenta var ikke med. Så jeg fikk ikke hjelp i butikken.......)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Vår å litt over 1 år bruker såvidt 21...

Skrevet

de begynner vel på førskole når de er 2-3 år så da stemmer det jo:)

Gutten min er 3 1/2 og bruker 28-29.. :)

Skrevet

Gutten min bruker 30 nå, og det er enda to år til han begynner på skolen. 1.-klassingen bruker str.34 i vintersko dette året.

Nå har vi ikke akkurat liten fot i vår familie, så de fleste ligger noen nummer under dette, men 27 er vel lite for skolebarn uansett.

Skrevet

Min 3 år gamle datter bruker 27....

Skrevet

En 6 åring med str 27 i sko har meget små bein:) Tror ikke str 27 i statene tilsvarer europeisk str.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, jenta mi er ganske høy, så det er vel ikke helt unormal størrelse da, kanskje......

Skrevet

Gutten min på 3 1/2 bruker str 27, og gutten min på 5 bruker str 28... dette er helt normale størrelser på den alderen (i følge de i skobutikken)

Skrevet

6 åringen min bruker 30 i vanlige sko, har kjøpt 31 i vintersko, han som snart er 4 bruker vel 26-27 og lille snuppa som snart blir 2 hadde nok klart seg med 23, men akkurat nå tester vi ut et par sko i 25 som storebror nesten ikke har brukt!!!!!! Er stygt redd for at de blir alt for store, men da får hun bruke dem til neste år

Skrevet

Mi bruker også 26, blir 3 nå, så sr ikke ut som det er skolebarn størrelse nei. Men klærne er jo også merket i små str i følge alderstrinn syns jeg da..

Skrevet

Eldste blir 4 år i januar, og vi har kjøpt 28 i vintersko.

Skrevet

Eldstegutten min fyller 5 år om en mnd og bruker 28 i sko.

Stoor forskjell på barneføtter. :o)

Skrevet

Gutten min er 3,5år og me måtte kjøpe str 30 i vintersko i år. Det er ecco sko så det kan hende dei er små i str, hadde pony i fjor i str 26.

Tulla er 16mnd og har str 22 i vintersko.

Det er veldig induviduelt fra unge til unge det med sko str da. Har store bein i familien så eg er ikkje overraska i det heile tatt over att guttungen måtte opp i 30

Skrevet

Har en på 2år og 8 mnd - og han bruke 27 i vintersko i år. Sønnen til ei venninne er 4 og han bruker 31..

Skrevet

minste på snart 2 har joggesko i str 23 og vintersko str 24.

eldste tror jeg hadde 27 da hun var rundt 4 år og 31-32 da hun begynte på skolen.

men min erfaring er at barnesko varierer veeeldig i størrelsen. eldste mi har hatt div sko i fire forskjellige størrelser som passet samtidig.

Skrevet

2 åringen min bruker str. 26 i sko, 4,5 åringen min bruker 29/30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...