Gå til innhold

Utstyrpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her jeg, det er flere som mener at om man er førstegangsfødende så får man utstyrspenger før fødsel? Stemmer det?

Tenker da ikke på engangstønaden for den er jo isteden for foreldrepenger og den får man jo om man er førstegangsfødende eller ikke.

Evt hvor mye penger er det snakk om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei du får ikke noen utstyrspenger

Skrevet

Jeg tror ikke det stemmer, har ikke hørt noe om den i alle fall. Mine tre teorier:

- Det er egentlig engangsstønaden, men som har blitt gitt feil navn av folk som ikke har peiling

- Det er noe enkelte politikere vurderer å innføre, men som ikke gjelder i dag

- Det var noe man fikk før i tiden, før engangsstønaden ble innført..

Eller det kan være noe skikkelig. Som ikke de sier noe om på nav.

Skrevet

Moren min er en av de som sier det. Jeg fikk en lillebror for seks år siden og siden det var så lang avstand mellom meg og lillebror ble hun sett på som førstegangsfødende, Og hun mener bestemt at min kusine også fikk det (hun fødte for 6 mnd siden)

Skrevet

Hm............ Kan det være nedkomst stønad hun mener? Vet at ihvertfall tidligere var noe som het det , men det var det vel bare enslige forsørgere som fikk? Mener at det var snakk om ca 28-3000 kr ekstra...............

Skrevet

Hvis det ikke er nav som gir denne stønaden,

kan det være en kommunal stønad som noen enkelte kommuner har.

(Tiltak for å hindre fraflytting/fremme befolkningsvekst, bevisst familiepolitikk etc etc)

Skrevet

det er ingenting som heter utstyrpenger! engangstønaden skal man bruke på å handle inn utstyr til babyen,hvis det ikke er gjort.kanskje du mener noe annet.? men du kan søke på google, men tror ikke det dukker opp noe spes...

Skrevet

Jeg tror nok ikke det het utstyrspenger. Men pengene ble gitt i det formål at det skulle brukes på utstyr. Derfor kun til førstegangsfødende for de går ut fra at man fortsatt har en del utstyr når nr, 2,3 osv kommer.

Jeg er ikke engang sikker på om dette stemmer for jeg har fått så mange tilbakemeldinger på at folk ikke har hørt om det. Men min mor, samt en venninne er skråsikre på at dette stemmer. Tenkte derfor å spørre her hvor det kanskje også er noen som har barn fra før vet om de fikk det eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...