Gå til innhold

Jordmor eller lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tenkt å gå annenhver gang til lege og jordmor. Men da jeg skulle bestille jordmor sa de at jordmoren vil at jeg bare går til henne fordi forhold og oppfølging blir bedre. Så da skal jeg bare gå til jordmor.

Hva gjør dere og hva syns dere er best? Har aldri være gravid før, så jeg har ikke peiling på hva jeg kan forvente av oppfølging osv. Men syns det høres koselig ut å gå til jordmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig koselig å gå til jordmor dersom du får ei som er allright og at det går ann å snakke med henne. Jeg var uheldig å fikk en dårlig som bare tok prøver og thats it. Ingen skikkelig koselig prat om forventninger osv.Noe jeg hadde stoort behov for! Så jeg skal nå over til fastlegen min og gå der! Så det kommer veldig ann på..:)

Jeg ville kanskje først fått en jordmor og sett hvordan det gikk,gikk det dårlig så hadde jeg bare kuttet henne ut og gått til fastlegen videre.

Skrevet

Jeg har vært til lege (gynekolog) første kontroll, og skal dit i uke 32. Ellers går jeg kun til jordmor. Går til fastlegen min hvis det er noe spesielt, f.eks sykemelding og slikt.

Jeg er veldig fornøyd med å gå til jordmor, hun er flink og tar seg god tid til meg, og jeg kan spør om alt jeg lurer på. Anbefales på det varmeste dersom du har god kjemi med jordmoren din. Hvis man går til legen, så blir det ikke satt av like lang tid, og ikke alle leger er like gode på sånne svangerskapsting, selv om de er flinke til mye annet.

Skrevet

Du gjør det du syns er best. Jeg går annen hver gang til lege og jordmor.

Skrevet

Sist gang gikk jeg bare en gang til jordmor, snakket litt om fødsels stillinger og sånn.. Ellers gikk jeg til legen. Denne gangen skal jeg og bare gå en gang til jordmor, føler jeg ikke har mer behov å gå der enn til legen, har en ok lege da så kanskje det er derfor jeg føler det sånn

Skrevet

Har en grei (mannlig) lege jeg og, men merker at jeg har behov for å gå til en dame som kan prate med meg om graviditeten og alt det der og som er litt "varmere" enn fastlegen. Har hørt en del bra om det stedet jeg skal, så får bare håpe at jeg blir fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...