Gå til innhold

Når er det OK og blir sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 14 uke og har slitt med bekkenplager siden uke 4, jobber ennå 100% men kjenner at jeg sliter nå så vurderer gradert sykemelding.

Føler at det er litt tidlig og at folk vil synes jeg er en unnasluntrer osv.

Hva mener dere, når er det "lov" å blir delvis eller helt sykemeldt for bekkenplager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være opp til kroppen din å si ifra når den ikke oker mer. Da er det greit å sykemeldes. Ingenting som sier at det er fra uke....

Hvis du sliter med bekken og ikke tar det alvorlig, så kan du ende opp på krykker og rullestol. Noen blir aldri kvitt plagene... Er det da verdt å presse seg selv? Nei, sier jeg.

Finn en løsning som passer deg i samråd med legen din.

Lykke til ;o)

Skrevet

Enig med Lompa75. Jeg har vært sykmeldt fra uke 16 pga kynnere, ryggvondt, og nå bekkenløsning. Selv er jeg aldri borte fra jobb, så dette har vært kjempevankselig for meg. Men jeg må bare spille på lag med kroppen min, og lytte til den. Babyen og din helse er det viktigste!

Skrevet

Det er OK å bli sykemeldt når man er for syk til å jobbe....

Skrevet

JEeg følte det også slik at jeg kanskje sluntret unna... sykemeldte med nå 50% og er 17 uker på vei...

Jeg har en stressende jobb og mye å gjøre, og jeg "holdt" ut 2 uker lengre enn jeg følte jeg klarte litt pga folk i ferie og slikt. Men hadde jeg kunnet hadde jeg tatt en gradert sykemelding tidligere. Jeg har SÅ god samvittighet nå for at jeg gjør en bedre innsats på jobb de dagene jeg er der og slapper av når jeg har fri!!

Så sykemeld deg med god samvittighet!!!

Skrevet

Kjenner folk som ikkje har tatt bekkenløsning på alvor tidleg nok. Resultatet kan bli at du gjer det vondt verre seinare i svangerskapet, men desto verre er at du kan slite med det i lang tid etter fødsel.

Drit i kva folk seier! Du skal leve med kroppen din i mange år enno, så ikkje tøy strikken for langt!

Lykke til:)

Skrevet

Vist du føler for at du ikke klarer å jobbe mer synnes jeg du skal gå til legen å få sykemelding.

Kansje jobben også kan legges til rette for deg så du kan fortsett i jobben.

Men for gudsskyld ta bekkenplagene dinne på alvor,har en mor som fikk bekenløsning når ho gikk gravid med meg for 33 år siden og hun har vært arbeidsufør siden jeg var 5 år.

Lykke til videre å lov oss at du tar det med ro fremover.

Skrevet

Jeg er fullt sykemeldt, og er idag 12+5. Jeg begynte med 50% for ca 3 uker siden, for jeg ville jobbe så lenge som mulig av svangerskapet. Men det stoppa seg sjøl når ryggen ble så vond at jeg lurte på åssen jeg skulle klare meg gjennom den siste timen på jobben hver dag. Jeg har en tung jobb, hvor jeg står hele tida, og med knekk på ryggen. Så jeg måtte gå i meg sjøl, og svelge stoltheten min, og innrømme det at mitt liv og spira sitt liv er MYE viktigere enn at jeg skal prøve å "være flink" og gjøre jobben min. Har ikke bare meg sjøl å tenke på lenger, og har fått støtte fra de på jobben, som synes jeg har gjort et riktig valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...