lillyvanilly Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 smertestillende..? Behandling? hvilken behandling?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har prøvd ulike behandlinger når nakken min låser seg, men det eneste som hjelper er kiropraktisk eller naprapatisk behandling. Altså korrigering av låsning/skjevhet. Fysioterapi, massasje og lign gjør vondt verre og akupunktur har kun hjulpet mot smertene og ikke årsaken.
Lykkekløver Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Ibux fungerer bra mot stiv muskulatur. En osteopat kan løse opp og behandle problemet. Bare å ringe en, trenger ikke henvisning fra lege.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 tigerbalsam:) Få noen til å massere det godt inn der det gjør vondt;) ellers så fungerer ibux bra:)
Kamomille Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 jeg går til naprapat - dyrt, men det fungerer veldig bra!
Mamma til to tette Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Til akutt hjelp: ispakke, kan kjøpes på apotek eller hos kiropraktor/fysioterapeut. Slik som de tar på idrettskader, roer ned området framfor varme som øker blodet og ondten. Så kan man lett tøye, strekke etterpå. Har ihvertfall hjulpet meg fram til behandling mange ganger.
Northernlights Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Når min nakke slår seg vrang,fungerer varmepute veldig bra,i tillegg til ibux,800mg.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Hvis det er snakk om "vanlig" vond stressnakke så fungerer det best med en vanlig smertestillende (Ibux eller paracet eller en kombinasjon av disse... en av hver er effektivt) OG en kjempesnill mann + en god masasjeolje...... (Jeg har verdens snilleste mann.....) Er det snakk om låsninger og vedvarende problemer så er det som regel bare profesjonell behandling i form av feks kiropraktor som hjelper....
Hjertefamilien Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Det er en grunn til at nakken er stiv, eller blir stiv gjentatte ganger.. Prøv å tenke ut hva som gjør det så du slipper stiv nakke Behandling, anbefaler naprapat. Triggerpunktmassasje + knekking har gjort susen for min nakke. Akutt smertestillende hjelper nok ibux mest, den er også betennelsesdempende. God bedring
Northernlights Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Hos meg er det musklene som slår seg totalt vrang og får sammentrekninger. Det er god hjelp i varmen,synes jeg (har lita,elektrisk varmepute jeg legger nakken min på). Mannen min derimot,som har både nerver i klem,skiveutglidning og post operasjon;for han er både kulde og varme rene drepen på nakken. Han kan kun ta narkotiske smertestillende og muskelrelakserende midler når det står på som verst. Aldri på tale med massasje...da hadde han havnet i sykebilen tvert... Så HI, det spørs hva som feiler nakken,så ikke alle råd hjelper mot alle slags nakkeplager. Jeg fikk god hjelp av kiropraktor ved et par anledninger.Men de kan heller ikke styre med en nakke uten å vite hva grunnen til smertene er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå