mamma fra sandnes Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Skal i begravelse på fredag,men aner ikke hva jeg skal ha på meg..Noen tips??Har også en datter på 20 mnd som skal være med,hva kler jeg hun i?? Går ikke i kjole eller skjørt selv..
Topsy med Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 mørke klær er jo vanlig... ikke knalle farger... gjerne en mørk jakke eller kåpe utenpå
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Om du ikke vil ha kjole/skjørt, bruk en svart finbukse/dressbukse og en pen svart genser/topp til? Jenta kan du nå egentlig kle i hva som helst, tror ingen reagerer på at ei på 20 mnd kommer i farger i en begravelse, men om det hadde vært meg hadde jeg nok pyntet henne også. Dongerikjole og genser f.eks.?
håper på fulltreff Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Kle deg pent men diskret. Gjerne i litt mørke eller nøytrale farger. Det er jo litt friere enn det var tidligere, og folk reagerer ikke så mye på hva andre har på seg lenger, men hvite/blomstrete eller utfordrende klær vil jeg ikke anbefale. Ville vel ikke ha kledd barnet i noe spesielt heller... bare pent og ordentlig.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Sort, blått, brunt... Kan være bukse og genser, kanskje litt pyntet ja. Du kan ha noe som bryter også, men hovedtyngden skal være på det mørke. Datter på 20 mnd spiller nok ikke så stor rolle. Kan ikke satse på at man finner så mørke klær til de.Men noe litt diskret holder ;o)
klumpen og gullet Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Hvis du har en fin drakt (bukse og jakke) kan du bruke den, med en skjorte under, eller en topp. Marine, sort, grått, brunt. Ikke så nøye hva datteren din har på seg, men kanskje ikke noe knallrødt? Jeg hadde pyntet henne litt, men ikke brukt skrikende farger.
mamma fra sandnes Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2007 Hadde tenkt på svart bukse til meg selv,men aner ikke oventil..litt kaldt å gå i bare en topp..Og syns det blir veldig dystert med sort genser og sort bukse..Går det med mørk mørk lilla genser?? Hun lille tenkte jeg på brunt fløyel skjørt og rosa genser.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Synes det du foreslår høres fint ut, jeg! Sort bukse og mørk lilla genser og fint, og brunt skjørt og rosa genser til lille prinsessa høres kjempe fint ut! :-)
MKL07 Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 En gang jeg deltok i begravelsen til onkelen min for 3 år siden, jeg var 4 måneder på vei og kledde med en svart finbukse, en hvite gravid-skjorte og en svart langjakke. Ikke annet. For 7 år siden, venninnen av meg som døde av hjertestans, bare 31 år og forlot to småbarna i fargerike antrekk, ble begravet mens 2 barna var så små til å forstå hvorfor moren døde. Derfor har de bare fargerike jakker og bukser, luer. Det var en hard kald vinter ute på begravelsen denne gangen. Ingen av dem som reagerte over barnas klærne, bare tenk på hvordan man hadde levd for mennesker, slektninger, familier osv. Det er ikke noe spesielt viktig å gå i bare svarte antrekk som nødvending.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå