Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe sikkert om dette, hvor farlig er det egentlig å sitte litt opp. Jeg lurer så veldig fordi min sønn, nå 3,5 mnd, nekter å ligge i vogna lenger når han er våken. Kan det være så farlig å bytte til den andre delen og la han sitte litt (halvt) oppreist? Han er sterk i rygg og nakke i forhold til alderen, og prøver stadig å løfte hode og rygg opp fra der han ligger - noe han selvsagt ikke klarer.

Tips?

Bæresele er forresten ikke noen løsning, det har vi flere av, og har brukt det masse. Problemet der er bare at han ikke liker å sitte innovervendt lenger (har ringslynge, og Beco, og har fått en babybjørn) og jeg synes han er litt liten til å sitte på ryggen..... Setter ham noen ganger forovervendt i babybjørnen, men det har jeg jo også hørt er skadelig så prøver å begrense det litt.

Litt masete å bære ham over alt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fysioterapeuter anbefaler ikke å sette barna opp før de setter seg selv opp. Heller ikke i vogna. Ryggen kan sikkert virke sterk nok, men det blir for mye press på bekkenet. Deet kan i visse tilfeller føre til at de hopper over krabbestadiet, og det regnes som uheldig. Må også regne med at ungen faller mer fra sittende stilling, hvis han settes opp på gulvet feks.

Har dessv ikke noe tips, annet enn at du ev får prøve å ha han andre veien i bæreselen.

Skrevet

Min gutt er 5 mnd nå, men fra han var samme alder som din, var han også sinna når han lå i dypvogn. Da han ble 4 mnd gav jeg opp, la ham i sportsdelen, hvor han kunne ligge på det laveste, dvs litt opp i ryggen? En helt ny hverdag for oss, kunne gå lange turer. Snakket med helsesøster, som gav meg grønt lys, det er tross alt ikke lange perioder av gangen, så snart han sovner på tur (som går ganske fort), legger jeg ned ryggen. Skjønner hvordan du har det, tror det skal gå bra med sportsdel.. Det gjorde jeg med førstemann, også, han han er i dag snart 5 år, lider ingen traumer.. Lykke til!

Skrevet

Vi har lenge brukt en liten pute som holdt han i en "liggende sitting" i bagen. Det er stor stas og jeg får lov å legge han ned igjen etter en stund. Det hender også at jeg kun kan dytte ned kalesjen litt eller helt, slik at han får titte på lamper og trær mens vi triller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...