Gå til innhold

til dere som fikk epidural ved fødsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan føltes det? var stikket vondt, og lå dere lenge med veer før det skjedde no når epiduralen var satt?

hater sprøyter, så på meg ble det kun lystgass når jeg fødte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kjenner ikke epiduralstikket, pga av at de setter lokalbedøvelse først! Den kjente jeg heller ikke pga smerter fra riene...det jeg synes var litt ubehagelig var den de satte i hånda. Jeg lover deg, jeg har superskrekk for sprøyter og som oftest svimer jeg av etterpå. Men fødselen så ville jeg ikke vært foruten både lystgass eller epidural. Mistet litt følelsen i beina, og kjente såvidt ikke at lillegutt kom ut....måtte spørre sambo når jeg hadde rier, så jeg kunne presse! Synes det var helt greit....revnet heller ikke, fikk bare ett sting etterpå.

Hadde en drømmefødsel jeg!

Skrevet

jeg prøvde både lystgass og akupungtur men det hjalp meg lite.. hadde ikke opphold mellom riene.. fikk epidural klokka halv åtte og klokka ti var det full åpning:) kjente ikke så mye til stikket.. men kjntes ut som et lite "napp" liksom.. ikke vondt i det hele tatt.. og jeg hater sprøyter.. men var så vondt så jeg ga f.. hehe:) men epidural kan dra ut tiden litt.. riene blir svakere..

Skrevet

Syns ikke stikket var vondt, nei - men så setter de lokalbedøvelse før de stikker;o) Etter epiduralen første gang dabbet riene av - jeg endte da opp med å ligge i 18 timer uten å få mer enn 3 cm åpning før han ble tatt med ks.

Denne gangen fikk jeg pressetrang nesten med en gang epiduralen ble satt (så det hjalp jo lite), men hadde bare 6cm - men det gikk fort fra de 6 til jeg hadde 10 og babyen var ute:o)

Skrevet

jeg hadde 3 cm mår jeg kom på sykehuset kl to på natten. satt i badekar ca en og en halv time, da orket jeg ikke lenger, for da hadde jeg 7 cm åpning. fikk to akkupunkturnåler i bena og vips hadde jeg full åpning og pressrier.vesla kom til halv seks på morgenkvisten. de nålene bare satt jordmor uten å spørre

Skrevet

jeg syntes det var vondt med epidural jeg.. får frysninger når jeg tenker på det. muligens jeg var skikkelig "uheldig" med anestesilegen, da han måtte ha to forsøk før han fikk d til.. :-/ men, uansett så var jeg glad jeg fikk epidural.. fikk slappe av litt før siste innspurt..

Skrevet

hadde vondt nok fra før, så ett bittelite stikk fra en bedøvelsesnål var liksom ikke noe å grine for...

det gikk fort ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...