Gå til innhold

er han stor for alderen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille gutt var 3920 g og 51 cm ved fødsel.. på seksukers kontroll veide han 5700 g og var 57 cm lang.. alle kommenterer hele tiden at han er så stor.. han er jo litt lubben, men ikke tjukk.. blir såiritert på alle som må kommentere det.. han er så stor som har er.. sånn er det bare.. må skryte litt da.. får veldig mye ros for at han er sååå pen og såå nydelige øyne med lange fine vipper..hehe. men er han stor for alderen tror dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope... gutten vår var akkurat like stor som din ved seksukers. Men han var heller ikke tjukk :) Litt lubben, ja, men verdens søteste. Og det er jeg sikker på din er også :) Vi var nettopp på 4 mnd-kontroll. Han er nå blitt 9,2 kg! Såh... han vokser fremdeles fort! Men hs sa det ikke var noe å bekymre seg for, det blir annerledes den dagen de begynner å krype å gå. Da går visst vekta gjerne nedover eller stopper opp. Så da kommer vi nok til å bekymre oss for det sa hs.

Skrevet

ja, det er jo noe å bekymre seg for hele tiden..hehe:) jeg er blandt de som synes babyene sjkal være litt lubne jeg.. det er jo så søtt:) de små lubne armene..hihi:) ja, de er jo skjønne:)

Skrevet

Jepp! Ser ut som han har påskrudde hender og føtter, men det gjør ikke noen verdens ting :) Eneste "minuset" er når han sliter med mageknip og helst vil bæres litt rundt. Da kan det bli tungt for en sliten mamma... men det er en liten pris å betale!

Skrevet

Tro du meg, du vil heller at det skal gå den veien enn den andre.. Våre hadde helt lik fødselsvekt, og på seksukersen var hun 4,5 kg. Lengden vet jeg ikke for de pleier ikke måle før 3 mnd, men laaang og tynn.. Ikke så moro å måtte kontrollveie hver 2 uke i lang tid pga redsel for for liten vektoppgang :-( Så lenge han følger sin egen kurve så er det jo bra, og om han får mm så kan de jo strengt tatt ikke få for mye av dette heller.

Skrevet

det jeg sier til alle som kommenterer også:)

ingrid: sånn er det med lillegutt her også.. masse magevondt.. prøvd med litt malt nå så håper det hjelper.. får bare mm:) og han eeelsker å bli bært rundt..hihi.. nå skal vi ut på trilletur å rprøve den nye skinnposen vår:) er jo litt surt ute..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...