Gå til innhold

Sykemeldt - lang helg i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 100% sykemeldt inntil jobben min tilrettelegger og når planlegger sambo og jeg en lang helg til Danmark.

Hvor stor sjanse er der for noen på trygdekontoret finner ut av at jeg er 2 dager i Danmark mens jeg mottar sykepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke d spiller noen rolle om du drar dit...

Skrevet

Kan du ikke bare søke NAV om å få reise da? Pleier å gå i orden det. Så blir det kanskje enda litt hyggeligere om du kan reise med den samvittighet?

Det blir sansynligvis ikke oppdaget, men du har et stort problem om du mot formodning skulle trenge legehjelp på turen. Om du oppsøker lege i eøs vil jo trygdekontoret være de som skal refundere utgiftene.

Skrevet

Dersom du trenger legehjelp har du definitivt et problem. Jeg hadde ikke tatt sjangsen. Snakk med legen og med NAV. Jeg fikk innvilga pr. telefon dagen før jeg skulle reise - jeg hadde rett og slett ikke tenkt på problemstillinga en gang...

Skrevet

Det er jo ikke lov å reise utenlands om man er sykemeldt, men vet at NAV ikke sjekker deg om du blir i Norge... :)

Men det skulle jo være om noe skulle skje og du ja skulle trenge legehjelp når du er i utlandet... jeg har hytte i sverige og reiser dit med engang jeg har langhelg og er sykemeldt...

Skrevet

Joda, du har lov til å reise ut av Norge, men det må godkjennes først. Grunnen er vel en tanke om at folk som er så friske at de kan reise til utlandet er friske nok til å jobbe... Men dersom legen din sier at det er ok at du reiser har jeg ALDRI hørt om noen som ikke får lov - og som sagt, jeg fikk muntlig godkjenning dagen før avreise fordi jeg ikke hadde tenkt på det. Jeg hadde ikke gidde å ta sjangsen fordi det vil skape mer trøbbel dersom det blir oppdaga - noe som skjer hvis du trenger hjelp fra lege...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...