Gå til innhold

noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva crinone er? Er det noen som har gått på det etter å ha mistet flere ganger? Har mistet tre ganger nå og hørte om ei som hadde mistet flere ganger og gikk på det. Er det en type medisin som hjelper babyen å holde seg imagen? Er bare interessert i alt av tips så jeg kan spørre legen min om forskjellige ting:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Crinone er progesterontilskudd. Om du produserer lite av dette selv kan det føre til SA. Derfor får noen som har mistet i SA flere ganger prøve dette. Brukes til uke 10-12. Da overtar kroppen selv.

Skrevet

ok. kan mangel på progesteron påvises på blodprøver feks?

Skrevet

Tja..Det er jeg faktisk ikke sikker på....Skulle man vel egentlig tro, men det skader uansett ikke og prøve det om du sliter med SA. Dette blir mye brukt i prøverørsbehandling, og da brukes det automatisk. Tar ikke blodprøve først siden man er stimulert kunstig.

Skrevet

Det kan måles med blodprøve ja, spyttprøve er egentlig det beste, men det gjøres ikke i Norge. Blodprøven må tas et visst antall dager etter eggløsning, husker ikke hvor mange dager akkurat nå.

Skrevet

Men den blodprøven som tas etter EL, viser ikke den bare om man har hatt EL eller ikke???? Den kan jo være høy eller lav alt ettersom. Om den er litt lav trenger jo ikke det automatisk og komme av mangel på Progesteron??

Skrevet

hmm kanskje jeg kan nevne for legen at jeg vil prøve det neste gang. dersom det ikke er skadelig er det jo verdt et forsøk

Skrevet

Jeg gikk på Crinone i forbindelse med prøverør, medisinene jeg gikk på i forkant reduserte visst produksjonen av progesteron. Kan jo hende at du også trenger det..?

Skrevet

hmm... ja blir spennende og se hva de finner ut på utredning og om det er noe vi kan gjøre

Skrevet

Da jeg hadde mistet 4 ganger ble det tatt blodprøver som viste at jeg har apc-resistanse (leiden mutasjonen) og protein-s mangel. Dette er gen feil i blodet som øker rissikoen for blodpropp og spontan aborter. Har mistet 3 ganger til etter at de fant det ut , men denne gangen sitter det :-) Er nå i uke 15 og har brukt fragmin sprøyter daglig fra dag 27 ( possitiv test ) og skal bruke dette i hele svangerskapet og ca 4 mndr etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...