Gå til innhold

Tutekopp.. Noe og stresse med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 8 mnd. Han nekter og drikke mme. Han har ikke fått det på flere uker nå. Prøvde igjen i dag, men han ville fortsatt ikke ha. Men heldigvis så dekkes dagsbehovet hans gjennom to grøtmåltider.

Men.. Han er veldig kresen på å drikke noe i det hele tatt.. Prøver og venne han til tutekopp (har prøvd, hard tut og myk tut, og de som er sånn at man ikke skal søle, og prøvd en som det bare renner ut av), men av koppen så drikker han kanskje 100-150 ml. vann gjennom hele dagen, men får han flaske, så drikker han mye mer. Før drakk han ikke mye fra den heller, omtrent det samme som med koppen. Men nå de siste dagene så har han fått i seg 2,5 - 3 dl. ren væske! Å det er jo veldig bra i forhold til hva han drakk før, ser også stor forskjell i avfringen (han har vært så hard i magen)..

Så.. Er det noe å stresse med og venne han til tutekopp?? Eller kommer det av seg selv når han er klar for det? Hører og ser så mange som vil venne dem til tutekopp tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avføringen skulle det selvfølgelig stå=)

Skrevet

Tror nok han vil venne seg til det etterhver. Kan du ikke la tutekoppen stå ved siden av da, så tar han nok den etterhvert. Tåteflaska er sikkert også litt mer kos enn mat....

Skrevet

Det hadde jeg ikke stresset med i det hele tatt! Poenget er jo at han drikker, på hvilken måte er jo strengt tatt ikke livsviktig! Ellers kan jeg nevne at jenta mi er veldig glad i å drikke av orntlig kopp, det er kjempestas! Blir jo en del søl da, og det er ikke lett å vite hvor mye ho drikker. Men ho drikker og koser seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...